Dobiega końca holowanie dwóch części przyszłej korwety Augsburg do stocznia NVL Blohm+Voss w Hamburgu. Tam nastąpi ich scalenie i końcowe prace wyposażeniowe. Okręt trafi pod banderę Deutsche Marine.
Część rufowa, wyprodukowana w stoczni Naval Vessels Lürssen Peene-Werft w Wolgaście koło Świnoujścia, już jest w Hamburgu. Dziobowa „połówka” okrętu jest teraz (wtorek, 27 czerwca) holowana przez holownik Rade przez Kanał Kiloński. Zbudowała ją stocznia German Naval Yards Kiel w Kilonii.
Augsburg (F 268) to przedostatnia korweta typu K130 drugiej, pięciookrętowej serii, powstającej dla Marynarki Wojennej Republiki Federalnej Niemiec. Jednostki te buduje konsorcjum celowe ARGE K130. Tworzą je: Fr. Lürssen Werft GmbH & Co. KG (lider, obecna nazwa Naval Vessels Lürssen - NVL), thyssenkrupp Marine Systems GmbH i German Naval Yards Kiel GmbH. Stocznie należące do tych spółek podzieliły proces budowy między swoje zakłady. W ramach tej decentralizacji przednie części korwet produkują stocznie Lürssen w Vegesack (dwie) i German Naval Yards Kiel w Kilonii (trzy), zaś wszystkie „połówki” tylne NVL Peene-Werft w Wolgaście. Gotowe kawałki kadłubów są holowane do hamburskiej stoczni NVL Blohm+Voss, w której są łączone w całość w krytym doku. Tam też okręty są wodowane i wyposażane.
Pierwsza seria, również pięciu korwet, rozpoczęła służbę w latach 2008-2013 i wchodzi w skład, nowo utworzonego, 1. Dywizjonu Korwet (1. Korvettengeschwader), bazującego w porcie wojennym Hohe Düne w Warnemünde koło Rostoku.
Prototypową korwetę Köln (F 265) ochrzczono w kwietniu tego roku i ma być ona przekazana w użytkownikowi w przyszłym. Natomiast stępkę ostatniej w drugiej serii Lübeck (F 269) położono w Wolgaście dwa miesiące temu.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu