10 czerwca 3. Regionalna Baza Logistyczna z Krakowa poinformowała o podpisaniu umowy z należącą do Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A. Hutą Stalowa Wola S.A. w sprawie realizacji usługi naprawy bądź regeneracji partii wysokoprężnych silników PZL-Wola S-12U stanowiących jednostki napędowe dla czołgów PT-91 Twardy.
Umowa, o wartości 2 mln PLN bez VAT, została podpisana 6 czerwca. W jej ramach pracownicy HSW S.A. zrealizują usługę naprawy bądź regeneracji siedmiu silników S-12U. Postępowanie w sprawie powyższego zlecenia ogłoszono w marcu bieżącego roku, ze względu na rosyjską agresję na Ukrainę była realizowana poprzez procedurę ograniczoną przyspieszoną. Oferta HSW S.A. była jedyną, która wpłynęła do zamawiającego.
Co należy odnotować, w ramach drugiego zadania, obejmującego przetarg, 3. Regionalna Baza Logistyczna poszukiwała podmiotu, który zrealizuje naprawę bądź regenerację dwunastu silników UTD-20 stanowiących jednostki napędowe bojowych wozów piechoty BWP-1. To zadanie zostało unieważnione ze względu na odrzucenie obu przesłanych wniosków. W kolejnych tygodniach było ono powtórzone i obecnie oczekiwane jest podpisanie umowy z firmą RSY Sp. z o.o. z Iławy, o czym poinformujemy po zawarciu kontraktu.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
So tej pory to Poznań i Bumar się chwalili że, mają kompetencje do takich remontów. A, tu niespodzianka.
Chyba Ukraina dostała za mało czołgów i muszą przygotować dla nich następne.
Witajcie , jestem mechanikiem , remontuje silniki , generalny remont , regeneruje wtryski , turbiny , toczę sam brakujące elementy gdy nie ma już dostępnych części , największy silnik był 700 konny z kutra rybackiego ,
Nikt nie zapłacił by mi 2 baniek za remont generalny czy regenerację 7 silników 🤔 jak to zrobić ? Silnik to silnik , każdy jest taki sam.
No to Panowie Twarde idą na Ukrainę i pięknie niech zagrają te ONUCE.
Trzeba pilnie działać aby to w Polsce budować własne bądź na licencji silniki do czołgów, armatohaucic, BWP, KTO i samochodów ciężarowych dla armii, samodzielność w ich produkcji jest bezcenna w razie konfliktu
Byłem w Badenii-Wirtembergii. Tam działa firma Liebherr produkująca dźwigi, napędza całą gospodarkę . Tego i nam Polakom życzę .
Napiszcie lepiej co się stało z producentem tych silników ZM Wola.
Myślałem, że nie ma nikogo kompetentnego do remontów tych silników. A tu proszę. No, no.