Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Nowe zestawy do transportu pojazdów gąsienicowych zamówione

Inspektorat Uzbrojenia podpisał kontrakt dotyczący zakupu nowych zestawów do transportu pojazdów gąsienicowych. Fot. Mercedes Benz

30 października Inspektorat Uzbrojenia poinformował o podpisaniu, 28 października, umowy z konsorcjum Dobrowolski Sp. z o.o. oraz Autobox Innovations Sp. z o.o. i Top Gun A. Goryca w sprawie zamówienia zestawów do transportu pojazdów gąsienicowych.

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, zamówienie gwarantowane obejmuje 31 zestawów, które będą kosztować 115,9 mln PLN brutto. Dodatkowo umowa obejmuje opcję, która pozwala na rozszerzenie zamówienia o 78 kolejnych zestawów (wartość 271,6 mln PLN). Zestawy będą składać się z ciągników siodłowych Mercedes Benz Zetros 3348AS 6×6 oraz naczep Dobrowolski NC wz. 21. Dostawy przewidziano w latach 2023-26.

Wybór powyższego konsorcjum nastąpił 2 sierpnia bieżącego roku. Pokonało ono firmę Jelcz Sp. z o.o. Zgodnie z deklaracjami zamawiającego, zamówienie gwarantowane ma obejmować 31 zestawów (ciągnik siodłowy wraz z naczepą niskopodwoziową), które mają pozwalać na transport czołgów podstawowych produkcji zachodniej i dysponować ładownością na poziomie minimum 60 ton. Podpisanie umowy zostało opóźnione ze względu na skargę Jelcz Sp. z o.o. skierowaną do KIO – ostatecznie została ona oddalona, co umożliwiło podpisanie kontraktu.

Obecnie jednostki logistyczne Wojska Polskiego eksploatują różne zestawy przeznaczone do transportu czołgów i ciężkich pojazdów gąsienicowych obejmujące przede wszystkim ciągniki Iveco Eurotrakker oraz Mercedes i Faun. Do końca 2022 roku Jelcz Sp. z o.o. ma dostarczyć 14 zestawów opartych na ciągnikach siodłowych Jelcz 882.62 z naczepą ST775-20W. Umożliwią one transport pojazdów o masie do 70 ton.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 comments on “Nowe zestawy do transportu pojazdów gąsienicowych zamówione”

  1. Całkowity chaos logistyczny tyle rodzajów pojazdów zamiast budować jak najbardziej jednolity park maszynowy najlepiej oparty o krajowe rozwiązania wtedy mogłyby być niższe koszty serwisowania w całym okresie eksploatacji.

  2. Kto zarobił na tym, żeby nie wygrał Jelcz?
    Przecież to jest kompletny bezsens logistyczny!
    Wprowadzanie kolejnej klasy pojazdu do łańcucha serwisowego i dostaw części!

    Zaproszenie do przetargu powinno być skierowane do wybranych oferentów, czyli Jelcza jako głównego producenta taboru i dostawczy części, z powodu "istotnego interesu Państwa", bo kupienie tych mercedesów pociągnie za sobą dodatkowe i zupełnie niepotrzebne koszty.

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc