18 grudnia koncern Leonardo poinformował, że globalna flota lekkich samolotów transportowych C-27J Spartan przekroczyła nalot 250 tys. godzin.
Powyższy wynik to zasługa ponad stu egzemplarzy maszyn tego typu, które zostały zamówione przez ponad szesnastu klientów na świecie. Prototypowy egzemplarz został oblatany we wrześniu 1999 roku. W ciągu lat maszyny były bądź są eksploatowane w jednych z najtrudniejszych obszarach świata.
Maszyny zostały zamówione i (w wielu przypadkach) dostarczone do Włoch, Słowenii, Słowacji, Litwy, Rumunii, Grecji, Bułgarii, Australii, Peru, Meksyku, Stanów Zjednoczonych, Kenii, Czadu, Zambii, Maroka. Co ciekawe, już oficjalnie, lista użytkowników obejmuje także dwie byłe republiki radzieckie – Turkmenistan oraz Azerbejdżan. W ostatnich latach Leonardo nie zdobywa dużej liczby zamówień, przegrywając liczne przetargi z innym europejskim koncernem – Airbus (C-295). Ostatnim sukcesem było podpisanie kontraktu na produkcję pojedynczego C-27J dla Republiki Słowenii.
Cały czas prowadzone są jednak działania marketingowe zmierzające do sprzedaży maszyn na rynkach światowych. Wśród potencjalnych klientów wymienia się m.in. Tajwan czy Boliwię. Obok wersji transportowej Leonardo prowadził bądź prowadzi prace nad możliwością wykorzystania samolotu do innych zadań.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu