15 kwietnia Lotnicze Pogotowie Ratunkowe poinformowało, że flota 27 śmigłowców ratowniczych Airbus H135 należących do powyższej służby, przekroczyła granicę 100 tys. godzin spędzonych w powietrzu.
Powyższe wydarzenie było związane z misją śmigłowca, który wykonywał lot z Łodzi do Skierniewic 13 marca bieżącego roku. Pierwsze H135 trafiły do Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w 2009 roku – w ramach I transzy zakupiono 23 egzemplarze, a kolejne cztery dokupiono (w ramach postępowania przetargowego) w 2016 roku. Dzięki temu udało się całkowicie wycofać z eksploatacji dotychczas używane śmigłowce Mil Mi-2+, a także uzyskano niezbędną rezerwę sprzętową. Co należy podkreślić, w ciągu lat eksploatacji nie doszło w Polsce do żadnego incydentu, który skutkowałby utratą któregoś z H135.
Obecnie na terenie kraju znajdują się 22 bazy LPR, w których stacjonują śmigłowce H135 wykorzystywane do transportu poszkodowanych. Aby utrzymać potencjał, a także prowadzić systematyczną rozbudowę Ministerstwo Zdrowia planowało rozbudowę floty śmigłowców ratowniczych – plany w 2021 roku zakładały zamówienie około ośmiu wiropłatów. Niestety z niewyjaśnionych przyczyn przetarg nie został ogłoszony, a w bieżącym roku zakup kolejnych wiropłatów nie został ujęty w planach inwestycyjnych resortu zdrowia.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu