28 grudnia ub.r. US Army poinformowała o zleceniu firmie Navistar Defence LLC modernizacji, należących do Sił Zbrojnych Zjednoczonych Emiratów Arabskich, pojazdów minoodpornych MaxxPro prawdopodobnie do wersji Plus.
W internetowym przetargu wpłynęła jedna oferta, która siłą rzeczy zwyciężyła. Prace będą realizowane w zakładach w West Point w stanie Missisipi, a przewidywany termin ich zakończenia to 1 lipca 2025 r. Zlecenie zostanie sfinansowane w ramach programu Foreign Military Sales z budżetu na rok podatkowy 2024, na podstawie umowy między rządami Stanów Zjednoczonych Ameryki i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Kontrakt W56HZV-24-C-0023 ma wartość ponad 60,918 mln USD. Podmiotem zlecającym jest Dowództwo Kontraktowe Wojsk Lądowych Stanów Zjednoczonych Ameryki. Nie podano, jakich ulepszeń mogą spodziewać się żołnierze państwa znad Zatoki Perskiej w swoich MRAP-ach. Według niepotwierdzonych informacji, może chodzić o doprowadzenie MaxxPro do wersji Plus, opracowanej przez Navistar kilkanaście lat temu. Pakiet modernizacyjny obejmuje m.in.: mocniejszy silnik, zwiększenie ładowności pojazdu (m.in. za sprawą zdwojonych kół na tylnej osi) i wzmocnienie opancerzenia przeciwko ładunkom EFP (z penetratorami formowanymi wybuchowo; tzw. Frag Kit 6). Niewykluczone, że w pojazdach modernizowanych na rzecz Wojsk Lądowych SZ ZEA zostaną zastosowane niektóre rozwiązania opracowane do nowszych wersji MaxxPro (wersja XL, linia rozwojowa Dash). Nie podano również, ile pojazdów zostanie poddanych modernizacji. Zjednoczone Emiraty Arabskie kupiły z amerykańskiego demobilu niemal 3400 pojazdów tego typu.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu