14 maja korporacja Raytheon poinformowała, że w Korpus Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych (USMC) rozpoczął loty próbne wielozadaniowych samolotów bojowych Boeing F/A-18 Hornet wyposażonych w stacje radiolokacyjne AN/APG-79(v)4 z antenami GaN-AESA.
Przedseryjne radary zostały zainstalowane na samolotach stacjonujących w ośrodku doświadczalnym lotnictwa morskiego Stanów Zjednoczonych w China Lake w stanie Kalifornia. Montaż pierwszych AN/APG-79(v)4 na samolotach F/A-18 Hornet należących do USMC miał miejsce w I połowie 2021 roku. Faza lotów to element prób, która jest częścią programu modernizacji maszyn tego typu – zgodnie z planami, do końca 2022 roku Raytheon ma dostarczyć 25 radarów AN/APG-79(v)4, które pozwolą na rozszerzenie możliwości operacyjnych (zastępując obecnie stosowane AN/APG-73).
Jak wskazuje producent, jest to pierwsza amerykański radar lotniczy wykorzystujący technologię GaN w modułach transmisyjno-odbiorczych. Dotychczas Raytheon dostarczał standardową wersję radaru AN/APG-79 do wielozadaniowych samolotów bojowych Boeing F/A-18E/F Super Hornet oraz maszyn przełamania obrony powietrznej E/A-18G Growler - trafiły one do US Navy, a także klientów eksportowych (Australii i Kuwejtu).
Wielozadaniowe samoloty bojowe Boeing F/A-18C/D Hornet są eksploatowane przez US Marine Corps w liczbie około 120 egzemplarzy. Według planów, mają zakończyć służbę po 2030 roku, kiedy zostaną zastąpione przez Lockheed Martin F-35B/C Lightning II. Do tego czasu, aby zapewnić pełną gotowość operacyjną, muszą być systematycznie modernizowane.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu