2 kwietnia Departament Obrony Stanów Zjednoczonych oraz stocznia Swiftships LLC z Morgan City podpisali kontrakt w sprawie budowy czterech barek desantowych typu LCU 1700, które mają pozwolić na kontynuację programu modernizacji sprzętowej środków amfibijnych US Navy.
Powyższa umowa stanowi kontynuację programu, który został zapoczątkowany w marcu 2018 roku. Wówczas Swiftships LLC została wybrana w postępowaniu przetargowym – łącznie US Navy potrzebuje 32 barek desantowych nowego typu, które łącznie mają kosztować do 429,5 mln dolarów. Prototypowa jednostka ma zostać dostarczona do końca lipca 2020 roku, a cała seria do końca 2027 roku.
Kwietniowa umowa ma wartość 50,1 mln dolarów i zakłada budowę czterech barek (LCU 1703-1706). Mają zostać dostarczone do końca października 2022 roku. Jest to trzecia transza jednostek, w marcu 2018 zamówiono prototypową LCU 1700 (kwota 18 mln dolarów, w tym środki na prace projektowe), a w lutym 2019 roku dwie kolejne (LCU 1701 i LCU 1702), które kosztowały 26,7 mln dolarów.
Nowe LCU 1700 zastąpią w linii obecnie eksploatowane barki typu LCU 1610, które mogą zabrać do 140 ton ładunków (w tym dwa czołgi podstawowe rodziny M1 Abrams) bądź do 400 osób. Ich średnia wieku wynosi 45 lat i pilnie potrzebują wymiany. Nowe jednostki mają posiadać identyczne możliwości transportowe przy zwiększonej prędkości. US Navy zakłada, że będą eksploatowane przez 30 lat. Klasyczne barki desantowe służą do wsparcia przewozu sprzętu i personelu pomiędzy okrętami i obszarami desantów. Ich głównym atutem są większe możliwości transportowe niż poduszkowców desantowych.
(ŁP) | Foto: US Navy |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu