Tegoroczny MSPO jest swoistym debiutem marketingowym wielozadaniowego samolotu bojowego Boeing F/A-18E/F Super Hornet, który ma być oferowany Ministerstwu Obrony Narodowej w programie Harpia.
Z oczywistych względów w Kielcach jest prezentowany wyłącznie model samolotu. Boeing, uskrzydlony podpisaniem kontraktu w Kuwejcie oraz zapowiedziami administracji amerykańskiej o zamówieniu kolejnej partii, rozpoczął działania marketingowe na świecie ukierunkowane na zdobycie nowych rynków. Program Harpia, zakładający wybór nowego samolotu, w celu zastąpienia w kolejnym dziesięcioleciu MiGów-29 oraz Su-22, jest łakomym kąskiem dla wszystkich producentów wielozadaniowych maszyn bojowych produkcji zachodniej.
Obecnie Boeing, tylko w Europie, skupia działania marketingowe na Niemczech (wybór następcy Tornad), a także Finlandii oraz Szwajcarii gdzie ogłoszono projekty zakupowe. Dodatkowo w kręgu zainteresowania znajduje się Bułgaria, która ogłosiła przetarg na osiem samolotów z opcją na kolejną ósemkę. W przypadku Polski nie można wykluczyć przyspieszenia procedury ze względów na skutki lipcowej katastrofy samolotu MiG-29.
(ŁP) | Foto: Maciej Szopa |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
F15se z 60 sztuk i 40 hornetów to wszystko czego potrzebuje polska armia żeby zastąpić su 22 i mig 29
Tylko, że trzeba być kretynem aby dziś kupič F/A-18. Strata pieniędzy.
A MOŻE WYSTARCZY KUPIĆ PARĘ DRZWI OD STODOŁY PO ROZBIÓRCE?
Jeśli chcemy samoloty wielozadaniowe to Polska powinna kupić Dassalut rafale lub F35
Powiewaz sa to maszyny nowoczesne.
F-16V to byłaby rozsądna decyzja i ujednolicenie floty, szkolenia, logistyki itp. w liczbie do 48 też tym