13 lipca w stoczni Peene-Werft w Wolgaście położono stępkę dziewiątej korwety typu K130.
Zakład zlokalizowany około 40 km od Świnoujścia, należący do rodzinnej grupy stoczniowej Fr. Lürssen Werft GmbH & Co. KG, zbuduje część rufową przyszłej korwety Augsburg (F 268). Po ukończeniu zostanie ona przeholowana do innej placówki tej firmy, hamburskiej stoczni Blohm+Voss, w której będzie połączona z część dziobowa. Tam też okręt zostanie wyposażony i zwodowany.
Budowę drugiej serii korwet K130 (typ Köln) realizuje konsorcjum celowe ARGE K130. Tworzą je: Lürssen (lider), thyssenkrupp Marine Systems i German Naval Yards Kiel. Budowę Augsburga rozpoczęto cięciem blach 10 maja bieżącego roku w Wolgaście. Piątka korwet drugiej serii kosztować miała 2,7 mld EUR. W toku realizacji umowy cena ta zwiększyła się o około 300 mln EUR. Program jest też nieco opóźniony - o siedem miesięcy w stosunku do pierwotnego harmonogramu. Prototypowa Köln (F 265) ma być przekazana Deutsche Marine w 2023 roku. Obecnie jest wyposażana w Bloh+Voss.
Okręty te, podobnie jak pierwsza seria (typ Braunschweig), otrzymają ciężkie pociski przeciwokrętowe zdolne do rażenia celów lądowych Saab/Diehl Defence RBS 15 Mk3.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
U nas też położono stępkę już kilka lat temu ale pod pierwszy z promów w Szczecinie szumnie zapowiadając odbudowę Stoczni Szczecińskiej i polskiego przemysłu stoczniowego. Minęło kilka lat i na razie nic tylko wstyd pozostał..