Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Śmigłowce Boeing CH-47F Chinook bliżej Niemiec

Departament Stanu zatwierdził sprzedaż do Niemiec śmigłowców CH-47F Chinook. Fot. Boeing

11 maja amerykański Departament Stanu poinformował o wydaniu zgody na potencjalną sprzedaż Republice Federalnej Niemiec partii ciężkich śmigłowców transportowych Boeing CH-47F Chinook, które mają umożliwić modernizację parku sprzętowego lotnictwa wojskowego tego kraju.

Zgoda amerykańskich władz wykonawczych, a tym samym przesłanie dokumentacji do Kongresu Stanów Zjednoczonych była oczekiwana od dłuższego czasu. Przypomnijmy, decyzja o wyborze oferty Boeinga w konkursie na następcę obecnie eksploatowanej floty ciężkich śmigłowców transportowych Sikorsky CH-53G Stallion zapadła 1 czerwca 2022 roku. Obecnie, zgodnie z procedurami amerykańskimi, szczegóły zostały ujawnione przez agencję DSCA. W pokonanym polu znalazła się oferta korporacji Lockheed Martin, która promowała na niemieckim rynku CH-53K King Stallion.

Zgodnie z upublicznionym wnioskiem, rząd w Berlinie jest zainteresowany zakupem 60 śmigłowców CH-47F Chinook Block II wraz z elementami dodatkowymi, które obejmują 20 zapasowych silników T55-GA-714A, 12 zapasowymi kompletami systemów ostrzegania AN/AAR-57, 44 zapasowymi radiostacjami AN/ARC-231A. Dodatkowo pakiet obejmuje systemy AN/AVR-2B, AN/APR-39C(v)1, radiostacje AN/ARC-220, sondy do uzupełniania paliwa w powietrzu, wielolufowe karabiny maszynowe M134 kalibru 7,62 mm, dodatkowe pakiety opancerzenia. Wraz z usługami szkolno-logistycznymi, a także zestawami części zamiennych całość została wyceniona na maksymalną kwotę 8,5 mld USD.

Wśród czynników, które stały za wyborem CH-47F Chinook Block II były niższe koszty zakupu (same śmigłowce mają kosztować około 4 mld USD), a także możliwość kooperacji z innymi sojusznikami z NATO. Należy pamiętać, że CH-47 (różnych odmian) to standardowy typ ciężkiego wiropłata transportowego w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Królestwie Niderlandów, Włoszech, Grecji czy Turcji. Dodatkowo nie można wykluczyć, że jednym z kolejnych kierunków działań marketingowych Boeinga będzie Polska, której władze będą zmuszone zakupić następców dla Mi-8/17.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc