13 lipca koncern Boeing poinformował o ważnym wydarzeniu związanym z realizacją programu wydłużenia eksploatacji wielozadaniowych samolotów bojowych F/A-18E/F Super Hornet.
Do St.Louis przebazowano pierwszy egzemplarz F/A-18F Super Hornet Block II, który przejdzie obie fazy programu – wydłużenie resursu technicznego o 4000 godzin oraz modernizację awioniki pokładowej do standardu Block III. Prawdopodobnie z tego powodu prace są prowadzone w zakładach Boeinga w St.Louis, a nie głównym centrum obsługowo-naprawczym producenta, które mieści się w San Antonio.
Program SLEP został zapoczątkowany w czerwcu 2017 roku, a pierwszy egzemplarz, którzy przeszedł ograniczone prace (wydłużenie resursu o 1500 godzin bez modernizacji systemów pokładowych) trafił do US Navy w styczniu 2020 roku. W czerwcu 2022 roku Departament Obrony Stanów Zjednoczonych ogłosił, że obok dwóch fabrycznych centrów obsługowych, proces wydłużenia resursu technicznego o 1500 godzin będzie prowadzony przez federalne Centrum Obsługi Lotnictwa Morskiego, które mieści się w bazie lotniczej North Island.
Dzięki zapoczątkowaniu pełnego programu modernizacji, obejmującej wydłużenie resursów o 4000 godzin (do 10000 godzin) oraz wymianę awioniki pokładowej do standardu Block III Super Hornety mają być eksploatowane przynajmniej do połowy bieżącego wieku. Ich następcami będą wielozadaniowe samoloty bojowe nowego pokolenia, które kryją się obecnie pod prowizorycznym oznaczeniem F/A-XX. Obecnie, wobec braku perspektyw na sprzedaż eksportową, produkcja wielozadaniowych samolotów F/A-18E/F Super Hornet zakończy się około 2026 roku.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu