Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Pojazdy Defenture GRF dla GROM-u

Jednostka Wojskowa GROM otrzyma lekkie pojazdy taktyczne Defenture GRF. Fot. Defenture

6 listopada holenderska firma Defenture poinformowała o podpisaniu umowy na dostawę pojazdów taktycznych GRF z Siłami Zbrojnymi Rzeczypospolitej Polskiej.

Spółka nie podała informacji o wartości kontraktu ani wielkości zamówienia. Nie wskazano również użytkownika, wiadomo jednak, że będzie nim Jednostka Wojskowa GROM. Chodzi o umowę wieloletnią, a wg komunikatu polski kontrakt jest kolejnym dowodem na rosnące zainteresowanie europejskich państw NATO wyrobami Defenture. Johan Claassens, dyrektor ds. produkcji i dyrektor projektu GRF w Defenture, powiedział, że „Współpraca z Siłami Zbrojnymi RP stanowi ważny krok w misji firmy, dotyczącej zapewniania odpowiedniej mobilności wojskom, przy równoczesnym spełnieniu najwyższych obecnych i przyszłych wymagań”. Claassens wyraził także dumę, że SZ RP „Pokładają zaufanie w firmie i wybiera jej pojazdy”, jak również zadeklarował, że Defenture „Nie może doczekać się realizacji wspólnej wizji”.

Defenture GRF to lekki pojazd taktyczny w układzie 4×4, opracowany z myślą o siłach specjalnych. Pojazd ma 5,1 m długości, 1,8 m szerokości i 2,205 m wysokości (wraz z obrotnicą do karabinu maszynowego, po jej demontażu do transportu tylko 1,87 m). Dopuszczalna masa całkowita wynosi 4,6 t, zaś ładowność 1,44 t. Napęd zapewnia sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 3,2 l, mocy 160 kW/218 KM i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm. Silnik współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Zapas paliwa wynoszący 115 l wystarcza na przejechanie do 800 km po utwardzonej drodze. Napęd na wszystkie koła i prześwit sięgający 340 mm sprawiają, że pojazd odznacza się bardzo dobrymi własnościami terenowymi. Opcjonalnie można zastosować obydwie osie skrętne, wówczas promień skrętu spada z 13,5 m do 9 m. Pojazd może być opcjonalnie lekko opancerzony (poziom 1 wg STANAG 4569A). GRF może być transportowany drogą powietrzną, w tym w ładowni ciężkiego śmigłowca transportowego CH-47 Chinook, do czego został dostosowany już na etapie projektowania.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc