29 czerwca niemieckie Federalne Biuro ds. Wyposażenia, Technologii Informacyjnych i Wsparcia Federalnych Sił Zbrojnych (BAAINBw) poinformowało, że w Stanach Zjednoczonych oblatano pierwszy egzemplarz wielozadaniowego samolotu transportowo-tankującego Lockheed Martin KC-130J Super Hercules przeznaczonego dla Luftwaffe.
Ogółem Berlin zamówił trzy tego typu samoloty, które dołączą do trzech (już dostarczonych) samolotów transportowych C-130J-30 Super Hercules. Pierwszy KC-130J został zmontowany na początku stycznia bieżącego roku. Kolejne miesiące objęły próby naziemne oraz naniesienie powłoki malarskiej. Oblot stanowi wstęp to krótkiej fazy testów w powietrzu, po czym nastąpi dostawa zamawiającemu.
Wspólna francusko-niemiecka eskadra wyposażona w maszyny rodziny C-130J Super Hercules będzie dziesięcioma samolotami, w tym pięcioma KC-130J. Dwa francuskie KC-130J zostały już dostarczone i są wykorzystywane operacyjnie przez mieszane francusko-niemieckie załogi. Podobnie jak one, także KC-130J w barwach Luftwaffe będą zdolne do uzupełniania paliwa w powietrzu przy pomocy dwóch giętkich przewodów tankujących – w tej roli będą wspierać flotę samolotów Airbus A400M Atlas.
Republika Federalna Niemiec zamówiła sześć maszyn rodziny C-130J Super Hercules w 2018 roku. Celem tego projektu było uzupełnienie potencjału lotnictwa transportowego, które opiera się przede wszystkim na większych Airbus A400M Atlas, które (jak wykazały doświadczenia) nie nadają się (choćby pod względem ekonomicznym) do części zadań. Tą samą drogą poszła wcześniej Francja, a także Turcja. W celu ograniczenia kosztów eksploatacji mikrofloty, władze francuskie i niemieckie podpisały umowę o utworzeniu wspólnej eskadry, która stacjonuje na terytorium Francji (Base Aérienne 105 w Évreux). Dostawy trzech transportowych C-130J-30 Super Hercules w barwach Luftwaffe zrealizowano do końca sierpnia 2022 roku.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu