5 października w stoczni korporacji Huntington Ingalls Industries w Pascaguli w stanie Missisipi odbyła się uroczystość wodowania prototypowego okrętu desantowego typu San Antonio Flight II – przyszłego USS Harrisburg (LPD 30).
Zgodnie z procedurą, proces odbył się poprzez zanurzenie doku pływającego, na który wcześniej przetransportowano okręt z lądowego stanowiska montażowego. Jednostka została zamówiona przez Departament Obrony Stanów Zjednoczonych w marcu 2019 roku, uroczyste położenie stępki odbyło się 28 stycznia 2022 roku. Jest to pierwszy z sześciu okrętów typu San Antonio Flight II, które w strukturach US Navy mają zastąpić stare desantowce-doki należące do typów Whidbey Island oraz Harpers Ferry.
W stosunku do wcześniejszej wersji Flight I, odmiana Flight II będzie różniła się wieloma elementami (jak wskazują Amerykanie mowa o ponad 200 korektach bazowego projektu). Mowa m.in. o zastąpieniu obu kompozytowych masztów wieżowych, w tym dziobowego zintegrowanego, typowymi trójpodporowymi, zmniejszenie o połowę wielkości pomieszczeń medycznych oraz szpitala, uproszczenie zestawu elektroniki, ograniczenie powierzchni hangaru lotniczego, rezygnację z dwóch z czterech silników głównych, zamianę dwudzielnych wrót doku pojedynczymi czy redukcję liczby przewożonych żołnierzy.
Poza przyszłym USS Harrisburg (LPD 30) w Pascaguli prowadzone są prace przy kolejnym okręcie serii – przyszły USS Pittsburgh (LPD 31). Dodatkowo HII przygotowuje się do uruchomienia prac przy budowie trzeciego z serii, przyszłego USS Philadelphia (LPD 32).
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu