Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Pierwsza umowa w sprawie prac nad sensorami dla FCAS

Według koncepcji FCAS ma dysponować możliwością pobierania danych z tzw. Chmury, która będzie zasilana informacjami przez różnych dostawców. Fot. Ministerstwo Obrony Hiszpanii

23 listopada firma Indra poinformowała o podpisaniu kontraktu w sprawie rozpoczęcia prac nad zestawem sensorów przewidzianych dla europejskiego wielozadaniowego samolotu bojowego nowej generacji FCAS.

Umowa została zawarta pomiędzy konsorcjum przemysłowym firm Indra, FCMS oraz Thales i francuską Dyrekcją Generalną ds. Uzbrojenia (DGA) reprezentującą trzy państwa członkowskie programu (Francję, Republikę Federalną Niemiec oraz Hiszpanię). W ramach tak zwanej I fazy, która ma trwać przynajmniej rok (z opcją przedłużenia o sześć miesięcy) członkowie konsorcjum mają zrealizować studia koncepcyjne związane z proponowanym zestawem sensorów przewidzianych dla FCAS.

Zgodnie z założeniem zestaw sensorów oraz układu wymiany informacji ma pozwalać na bezproblemowe działanie w środowisku połowy wieku z możliwością dalszego rozwoju zgodnie z tendencjami rozwojowymi technologii na świecie. Ważnym elementem systemu FCAS ma być możliwość przekazywania i wykorzystywania danych z tzw. chmury, a więc redystrybucji danych pozyskiwanych z innych źródeł. Ma to zapewnić większą świadomość sytuacyjną pilotów, a także rozszerzyć potencjał operacyjny konstrukcji.

Zgodnie z deklaracją Ministerstwa Obrony Hiszpanii, umowa na rozpoczęcie prac związanych z sensorami to początek fazy badawczo-rozwojowej, która w ciągu najbliższych tygodni obejmie także inne elementy: płatowca, jednostek napędowych, chmury czy układów sterowania. Całość jest wynikiem podpisania porozumienia między trójką państw członkowskich.

Program budowy wielozadaniowego samolotu bojowego nowej generacji FCAS jest związany z potrzebami operacyjnymi sił zbrojny Francji, Hiszpanii oraz Republiki Federalnej Niemiec. Nowa konstrukcja, w przyszłości, pozwoli na zastąpienie obecnie eksploatowanych samolotów bojowych Dassault Mirage 2000, Dassault Rafale (wczesnych wersji), a także Eurofighter (wczesnych odmian). Obecnie jest to jeden z dwóch projektów rozwojowych maszyn nowej generacji w Europie. Drugi, Tempest, prowadzony jest przez Wielką Brytanię z udziałem Włoch oraz Szwecji.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

0 comments on “Pierwsza umowa w sprawie prac nad sensorami dla FCAS”

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc