27 lutego wiceminister Wojciech Skurkiewicz, w odpowiedzi na interpelację Anny Marii Siarkowskiej, poinformował o przyszłości bojowych wozów rozpoznania BWR-1 eksploatowanych przez Wojsko Polskie.
W ramach remontów modernizacyjnych, w 2017 roku rozpoczęto prace przy pierwszych pięciu pojazdach, które powinny zakończyć się w bieżącym roku. Jeszcze w zeszłym roku DG RSZ wystąpiło do Zarządu Planowania P8 o zabezpieczenie środków finansowych pozwalających na remonty modernizacyjne pozostałych BWR-1, które planuje się przeprowadzić w latach 2019-22. W jego ramach wyposażenie pojazdów ma zostać ujednolicone.
W przyszłości BWR-1 mają zostać zastąpione przez gąsienicowe transportery rozpoznawcze Żuk, będące jednym z wariantów platformy Borsuk.
W 1987 roku do Polski trafiło 22 BWR-1D, które wyprodukowano w byłym ZSRR, a na początku lat 90. XX wieku dokupiono w byłej Czechosłowacji 16 sztuk BWR-1S. Obecnie są one remontowane w poznańskich Wojskowych Zakładach Motoryzacyjnych S.A. w Poznaniu. O skali prac można było przekonać się w czasie zeszłorocznego MSPO w Kielcach, gdzie WZM S.A. zaprezentowały jeden z BWR-1S.
(ŁP) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Dziwi tylko, dyletanctwo w/w sprzęt to w tej części europy to złom techniczny . Remont tego to wyrzucone pieniądze, albo jest to ukryta pomoc pieniężna dla upadającego WZM , który doi państwo już od paru lat.