26 stycznia firma MAN Energy Solutions poinformowała, że wyprodukuje i dostarczy silniki do zaopatrzeniowców floty typu Jacques Chevallier, budowanych dla francuskiej Marine nationale.
Producent jednostek napędowych dostarczy cztery silniki wysokoprężne MAN 32/44CR przeznaczone do montażu na pierwszej jednostce serii Jacques Chevallier. Będą to dwa diesle typu MAN 12V32/44CR o mocy 7200 kW każdy i dwa MAN 8L32/44CR rozwijające po 4800 kW. Oprócz okrętu prototypowego, silniki te trafią na pozostałą trójkę BRF (bâtiment ravitailleur de force, zaopatrzeniowiec floty). MAN Energy Solutions przekaże wszystkie stoczni Chantiers de l'Atlantique w Saint-Nazire do 2029 roku.
Cztery okręty klasy BRF typu Jacques Chevallier zostaną wyprodukowane dla Marynarki Wojennej Republiki Francuskiej w ramach programu FLOTLOG (Flotte logistique) przez konsorcjum francuskich firm Naval Group i Chantiers de l’Atlantique, w oparciu o projekt „logistyka” Vulcano (A 5335), którego Fincantieri zbudowała dla włoskiej Marina Militare. Naval Group jest odpowiedzialna za adaptację włoskiego projektu, dostawę i integrację systemu walki oraz wyposażenia zadaniowego, zaś Chantiers de l’Atlantique za budowę i próby zaopatrzeniowców. Jednocześnie ta druga zawarła umowę właśnie z Fincantieri w Castellammare di Stabia koło Neapolu na produkcję części dziobowych jednostek. Po wykonaniu zostaną one przeholowane do Francji w celu zespolenia z tylnymi „połówkami” kadłubów.
Budowę Jacquesa Chevalliera rozpoczęto w 2020 roku, natomiast pierwsza „połówka” wyprodukowana przez Fincantieri dotarła już do Francji. Okręt ma być przekazany Marine nationale w przyszłym roku.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu