Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Kolejny problem z KC-46A Pegasus rozwiązany

Fot. Boeing

31 maja koncern Boeing poinformował o dostarczeniu do bazy lotniczej McGuire-Dix-Lakehurst dwóch kolejnych wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących KC-46A Pegasus. Powyższe wydarzenie może oznaczać, że producentowi udało się rozwiązać problemy z jakością wykonania maszyn.

Dostawa dwóch KC-46A Pegasus oznacza bowiem, że liczba maszyn, które trafiły do struktur US Air Force wynosi już 84 sztuk. Jednocześnie była to pierwsza dostawa od 1 marca bieżącego roku – tak długi okres pomiędzy kolejnymi jest związany z jakością montażu sztywnego łącza przeznaczonego do uzupełniania paliwa innym statkom powietrznym. Jak wskazuje Boeing, nie można mówić o wstrzymaniu dostaw, lecz dokładnemu sprawdzeniu przygotowywanych do dostawy maszyn.

Poza 84 KC-46A Pegasus, które trafiły do US Air Force w ramach realizacji programu KC-X (zakładający zakup 179 egzemplarzy) Boeing dostarczył trzy samoloty do Sił Samoobrony Japonii. Zawarte kontrakty produkcyjne obejmują ponad sto kolejnych maszyn, które trafią do USAF oraz dwóch odbiorców eksportowych – Japonii (trzy) oraz Izraela (cztery w opcji na cztery kolejne).

Dodatkowo Boeing wraz z administracją rządową prowadzą działania marketingowe, które mogą zaowocować kolejnymi zamówieniami eksportowymi – wśród potencjalnych kierunków wymienia się m.in. Włochy oraz Polskę. Poza tym zarówno Izrael jak i Japonia mogą zwiększyć swoje zamówienia. Także Departament Obrony Stanów Zjednoczonych, najprawdopodobniej, zwiększy zamówienia, które będą realizowane w ramach drugiej fazy wymiany floty samolotów tankowania powietrznego.

Wielozadaniowy samolot tankowania powietrznego KC-46A Pegasus powstał na bazie szerokokadłubowej maszyny pasażerskiej Boeing 767-200ER. Układ awioniki pokładowej oparto na najnowszych rozwiązaniach wdrożonych do eksploatacji na samolotach pasażerskich Boeing 787 oraz 777. Co ważne KC-46A Pegasus jest jedyną konstrukcją w segmencie, która dysponuje możliwością przewozu spaletyzowanych ładunków na pokładzie głównym - powoduje to, że obok głównej roli maszyny tankowania powietrznego może także służyć jako samolot transportowy bądź pasażerski (w tym przewozić rządowe VIP, dzięki opracowaniu stosownych modułów, które można zainstalować na pokładzie głównym w ciągu kilku godzin).

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc