27 lutego Sikorsky Aircraft Corp., należący do koncernu Lockheed Martin, poinformował o postępach programu HH-60W CRH, czyli nowego typu śmigłowca ratownictwa bojowego CSAR zamówionego przez Departament Obrony Stanów Zjednoczonych na potrzeby USAF.
Pierwsze dwa egzemplarze znajdują się obecnie w centrum rozwojowym producenta w West Palm Beach na Florydzie, gdzie przechodzą przygotowania do dziewiczego lotu, który jest obecnie zaplanowany na połowę roku. Jako bazowe płatowce zostały zmontowane na linii montażowej w Stratford i stamtąd przetransportowane na Florydę w celu doposażenia i rozpoczęcia testów – obecnie program jest opóźniony o około osiem miesięcy, co wynika z problemów technicznych związanych z opracowaniem komponentów przeznaczonych wyłącznie dla HH-60W – m.in. zbiorników paliwa wraz z układem paliwowym oraz modułem awioniki pokładowej.
Według planów Departament Obrony Stanów Zjednoczonych planuje zamówić 112 HH-60W CRH, spośród nich zamówiono dotychczas cztery egzemplarze prototypowe oraz pięć przedseryjnych. Cała flota ma pozwolić na zastąpienie obecnie eksploatowanych HH-60G Pave Hawk, które już dawno przekroczyły zakładany resurs techniczny.
(ŁP) | Foto: Sikorsky |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu