12 marca, w czasie salonu DIMDEX 2018 w Katarze, włoski koncern stoczniowy Fincantieri zaprezentował szczegóły korwet, które powstaną na zamówienie Kataru. Dotychczas szczegóły były owiane mgłą tajemnicy.
Umowa na siedem jednostek została zawarta w sierpniu zeszłego roku – obejmuje ona dwa okręty patrolowe, wielozadaniowy okręt desantowy oraz cztery wielozadaniowe korwety. Obecnie ujawniono szczegóły tych ostatnich, których budowa ma rozpocząć się w czerwcu, a do pierwszy trafi do linii w 2021 roku. Wraz z jednostkami Katarczycy wykupili wsparcie logistyczne na okres piętnastu lat, a ich budowa zostanie zrealizowana we Włoszech.
Korwety będą posiadać kadłuby o wymiarach 107x14,7 metrów, wyporność pełną 3250 ton. Układ napędowy w układzie CODAD pozwoli na osiągnięcie prędkości maksymalnej 28 węzłów, zasięg oszacowano na 3500 mil morskich przy prędkości 15 węzłów, a autonomiczność będzie wynosić 21 dni. Na pokładzie znajdą się miejsca dla 98 członków załogi oraz dodatkowych 14 dla innych osób.
Uzbrojenie pokładowe obejmie automatyczną armatę OTO Melara 76 mm, dwa bezzałogowe stanowiska Marlin 30, pionową wyrzutnię pocisków dla szesnastu Aster 30, wyrzutnie dla ośmiu pocisków Exocet MM40 Block III oraz wyrzutnię dla pocisków obrony bezpośredniej RAM. Na rufie wygospodarowano przestrzeń dla infrastruktury lotniczej przeznaczonej dla średniego śmigłowca – Katarczycy mają zamówić wielozadaniowe NH90NFH, które w przetargu pokonały MH-60R Seahawk.
Integracja wyposażenia elektronicznego będzie realizowana przez koncern Leonardo, który dostarczy system walki Athena, system radiolokacyjny Kronos oraz podsystemy walki elektronicznej, samoobrony oraz lokalizacji min morskich.
(ŁP) | Foto: Fincantieri |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu