Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Departament Obrony Stanów Zjednoczonych porozumiał się z Boeingiem w sprawie modyfikacji KC-46A Pegasus

Modyfikacje samolotów mają objąć przede wszystkim system zobrazowania RVS, który ma pozwolić na pełne wykorzystanie sztywnego łącza do przekazywania paliwa w powietrzu. Fot. USAF

19 kwietnia media amerykańskie poinformowały, że Boeing oraz Departament Obrony Stanów Zjednoczonych zakończyły negocjacje w sprawie modyfikacji samolotów tankowania powietrznego KC-46A Pegasus. Prace mają obejmować, przede wszystkim, system wizualizacji RVS.


Według upublicznionych informacji nowy system zobrazowania RVS (Remote Vision System), oznaczony jako RVS 2.0, ma zostać instalowany na samolotach na koszt producenta – panoramiczny układ zobrazowania ma pozwolić operatorowi sztywnego łącza na bezpieczną obserwację procedury tankowania w powietrzu. Obecne rozwiązania mają swoje ograniczenia, co uniemożliwia wykonywanie wszystkich (zakładanych) operacji w powietrzu, szczególnie w pewnych warunkach oświetlenia oraz atmosferycznych. Jest to ważne, gdyż w przeciwieństwie do maszyn starej generacji (KC-135) operator łącza zasiada w przedniej części kabiny i całość obserwuje na systemie wizualizacji.

Według deklaracji nowy RVS 2.0 ma być certyfikowany i montowany na samolotach w 2023 roku. Projekt układu został zatwierdzony 11 kwietnia bieżącego roku. Kluczowym elementem była zgoda producenta na pokrycie kosztów modyfikacji już dostarczonych i planowanych do dostawy samolotów – kluczowymi elementami podlegającymi wymianie będą kamery w tylnej części kadłuba KC-46A Pegasus oraz zainstalowane na sztywnym łączu.

Pomimo problemów już dostarczone maszyny są sukcesywnie kierowane do działań operacyjnych. W ostatnich tygodniach cztery egzemplarze przebazowano do Europy, gdzie wspierają siły NATO operujące w Europie Centralnej – ze względu na zwiększenie liczby wielozadaniowych maszyn bojowych zabezpieczających przestrzeń powietrzną, samoloty tankowania powietrznego są utrzymywane w powietrzu w trybie 24/7.

Dotychczas Boeing dostarczył 59 samolotów KC-46A Pegasus (w tym dwa Japonii). Docelowo produkcja ma obejmować 179 egzemplarzy dla US Air Force, a seria będzie przedłużona przez zamówienia eksportowe – dotychczas sprzedano cztery egzemplarze Japonii oraz cztery (z opcją rozszerzenia o kolejną czwórkę) do Izraela. Dodatkowo zainteresowanie zakupem wyrażają także Włochy.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc