23 grudnia dowództwo lotnictwa morskiego Stanów Zjednoczonych (NAVAIR) poinformowało o zakończeniu fazy badawczo-rozwojowej i zatwierdzeniu decyzji o przejściu do produkcji wielkoseryjnej.
Powyższa decyzja zapadła 21 grudnia i bazowała na dokumentacji zebranej w czasie testów operacyjnych, analiz konstrukcji oraz ewaluacji wyników dotychczasowych doświadczeń i potencjału produkcyjnego korporacji Lockheed Martin. Jednocześnie zatwierdzenie otwiera drogę do zawarcia wieloletniej umowy pomiędzy Departamentem Obrony Stanów Zjednoczonych oraz producentem – co ważne pierwsze fundusze dotyczące zapoczątkowania procesu uruchomiono już w grudniu ubiegłego roku.
W ramach sześciu umów wstępnych Lockheed Martin uzyskał zamówienia na 37 seryjnych CH-53K King Stallion (w tym cztery dla Izraela). Ich dostawy zapoczątkowano w 2021 roku, wstępna gotowość operacyjna pierwszej eskadry przezbrojonej w nowy tym śmigłowca, została ogłoszona w kwietniu bieżącego roku. W strukturach Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych mają zastępować wysłużone CH-53E Super Stallion. Planowany jest zakup około 200 egzemplarzy seryjnych. Dodatkowo konstrukcja jest oferowana na eksport – dotychczas jedynym klientem jest Izrael, który zamówił dwanaście egzemplarzy z opcją na sześć kolejnych. Poza USMC jest oferowany także US Navy, a także innym klientom eksportowym, wśród nich Japonii.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Przydałyby się naszemu GROMowi😉💪👍