10 sierpnia brytyjska firma Marshall Aerospace and Defence Group poinformowała o dostarczeniu do Royal Air Force pierwszego egzemplarza średniego samolotu transportowego Lockheed Martin C-130J-30 Super Hercules, który przeszedł procedurę wymiany dźwigarów płata.
Powyższa procedura, którą mają przejść wszystkie brytyjskie C-130J Super Hercules, ma pozwolić na ich utrzymanie w służbie przynajmniej do 2040 roku. Prace są prowadzone w zakładach Marshall Aerospace and Defence Group – firmie, która specjalizuje się w realizacji obsług samolotów rodziny C-130 Hercules od lat. Poza zleceniami na rzecz brytyjskich sił zbrojnych brytyjski podmiot prowadzi prace na rzecz klientów eksportowych, wśród nich można wymienić Stany Zjednoczone, Bangladesz, Austrię, Holandię, Bahrajn.
Wielka Brytania była pierwszym użytkownikiem średnich samolotów transportowych rodziny C-130J Super Hercules. Londyn zamówił 25 egzemplarzy, których dostawy rozpoczęły się w 1999 roku - według planów miały posłużyć do momentu wdrożenia do eksploatacji Airbus A400M Atlas, jednak ostatecznie Ministerstwo Obrony tego kraju zdecydowało się na utrzymanie części floty – wycofane egzemplarze (w wersji C-130J) zostały sprzedane na rynku wtórnym (do Stanów Zjednoczonych, Bahrajnu oraz Bangladeszu).
W linii pozostanie trzynaście egzemplarzy C-130J-30 Super Hercules oraz pojedynczy C-130J. Mają stanowić element potencjału lotnictwa transportowego RAF, który obejmuje także A400M Atlas, Boeing C-17 Globemaster III oraz Airbus A330MRTT Voyager.
(Łukasz Pacholski) | Foto: Marshall Aerospace and Defence Group |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu