20 lipca Wojska Lądowe Federacyjnej Republiki Brazylii (Exército Brasileiro) opublikowały zapytanie ofertowe (RFP) w sprawie zakupu nawet 221 kołowych wozów bojowych w układzie 8×8 w ramach programu VBCR-Cav MSR 8×8.
Program VBCR-Cav MSR 8×8 (Vehículo Blindado de Combate de Caballería Mediano Sobre Ruedas, pol. średni kołowy wóz bojowy kawalerii opancerzonej w układzie 8×8) przewiduje zakup na potrzeby Exército Brasileiro 98 wozów z opcją rozszerzenia zamówienia do 221, a także kompletu symulatorów i innych urządzeń współtworzących ze sobą system szkolenia, a ponadto również pakietu logistycznego. Wybór oferty ma nastąpić 7 października tego roku, zaś podpisanie umowy jest spodziewane na koniec listopada. Co ważne, swoje oferty mogą zgłaszać jedynie firmy, których wyroby są co najmniej w początkowej fazie produkcji. Podczas oceniania ofert komisja weźmie pod uwagę 28 kryteriów, w tym związane z możliwościami pojazdu, logistyką i offsetem (ten ostatni musi być równy 100% wartości umowy zakupu). Równolegle badana jest możliwość dokonania zakupu w ramach porozumienia międzyrządowego.
Sam pojazd ma być uzbrojony w armatę kalibru 105 mm lub 120 mm zgodną ze standardem NATO, umieszczoną w obrotowej wieży (zdolnej do wykonania obrotu w czasie poniżej 20 sekund) i z zakresem kątów podniesienia uzbrojenia głównego od 5° do 16° (przejście od minimalnego do maksymalnego położenia w czasie do 5 sekund). Maksymalna masa pojazdu ma nie przekraczać 40 ton. Załoga ma liczyć co najmniej trzech żołnierzy. Pojazd ma być wyposażony w zapasowy celownik optyczny niezależny od systemu kierowania ogniem. Jeżeli wieża wyposażona jest w automat ładowania, załoga ma mieć możliwość oddania strzału w razie jego awarii. Mobilność ma być „odpowiednia” (nie sprecyzowano, co to znaczy). Długość pojazdu ma nie przekraczać 8,65 m (wraz z działem), szerokość 3,55 m, wysokość zaś 3,7 m (licząc do stropu pojazdu). Prześwit ma wynosić ponad 40 cm.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu