20 lipca brazylijskie media podały informację o ofercie, jaką lokalny oddział firmy Krauss-Maffei Wegmann złożył rządowi Federacyjnej Republiki Brazylii na zlecenie konsorcjum ARTEC, we współpracy z belgijską firmą John Cockerill.
Ofertę złożono w ramach programu VBC Cav-MSR 8×8 (Viatura Blindada de Combate de Cavalaria Média Sobre Rodas 8×8, pol. średni opancerzony pojazd bojowy kawalerii w układzie 8×8), w ramach którego Wojska Lądowe Sił Zbrojnych Brazylii zamierzają pozyskać co najmniej 93 pojazdy (maksymalnie 226). Mają one odpowiadać standardowi tzw. wozów wsparcia ogniowego, a więc muszą być uzbrojone w armatę dużego kalibru (105 lub 120 mm), umieszczoną w wieży typu czołgowego. Stąd Brazylii oferowany jest pojazd z wieżą John Cockerill 3105 ze 105 mm armatą o bruzdowanym przewodzie lufy. Zapas amunicji pierwszego rzutu, zależnie od zastosowanej wersji zmechanizowanego magazynu automatu ładowania, może wynosić 12 lub 16 naboi. Armata jest dostosowana do odpalania czołgowych ppk, np. Falarick 105. Dużą zaletą wieży jest znaczny zakres naprowadzania uzbrojenia głównego oraz sprzężonego z nim 7,62 mm km w elewacji ‒ od -10° do 42°. Wieża może być opancerzona maksymalnie na poziomie 5 wg normy STANAG 4569A, a dodatkowo bezpieczeństwo dwuosobowej załogi można podnieść za pomocą aktywnych systemów ochrony pojazdu klasy hard-kill i soft-kill. Nowoczesny system kierowania ogniem może pracować w trybie hunter-killer. Obok wieży, zaletami oferty niemieckiej podnoszonymi przez brazylijskie media są modułowość Boxera i długoletnie doświadczenie KMW we współpracy z lokalnymi siłami zbrojnymi.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Każdy wybór, w którym nie wygra Iveco SuperAV/Guarani 8x8 będzie postrzałem w stopę.