21 grudnia, przedstawiciele OCCAR i Fincantieri podpisali drugi aneks do kontraktu na budowę okrętów podwodnych 212NFS. Jest to kolejny krok milowy w kierunku stopniowego rozwoju programu 212 Near Future Submarine dla włoskiej Marina Militare.
Nowa poprawka koncentruje się na komercyjnych i technicznych warunkach produkcji trzeciego okrętu podwodnego 212NFS, opartego na projekcie pierwszej, już budowanej pary - odpowiednio NFS 1 i NFS 2. Dostawa trzeciej jednostki (NFS 3) planowana jest na koniec 2030 roku. Oprócz produkcji NFS 3, aneks dotyczy również wdrożenia dalszych udoskonaleń technicznych w celu zwiększenia wydajności i osiągów okrętów w domenie podwodnej. Podpisanie trzeciego aneksu związanego z zamówieniem NFS 4 planowane jest na rok 2023.
Umowę pomiędzy grupą stoczniową Fincantieri S.p.A. a OCCAR (Organisation conjointe de coopération en matière d'armement, Organizacja Jednoczącej Współpracy w Dziedzinie Uzbrojenia) zawarto 26 lutego 2021 roku. Po rozpoczęciu cięcia blach do budowy prototypu, 22 lutego tego roku OCCAR poinformowała o zakończeniu przeglądu projektu systemu (SDR - System Design Review). Obecnie trwa proces formowania kadłuba mocnego pierwszego okrętu U212 NFS i przygotowania do zamknięcia przeglądu krytycznego projektu.
Nowa platforma 212NFS w stosunku do projektu bazowego 212 będzie miała wydłużony kadłub ciśnieniowy, przeprojektowane bojowe centrum informacyjne z dodatkowymi konsolami, możliwość operowania w wodzie morskiej o tropikalnych temperaturach, maszty podnoszone elektrycznie zamiast hydraulicznie, nowy system monitorowania urządzeń i systemów platformy oraz baterie litowo-jonowe do układu napędowego. Ponadto 212NFS będzie przystosowany do odpalania pocisków manewrujących dalekiego zasięgu i włoskich torped ciężkich Leonardo Black Shark Advanced.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu