18 października firma General Atomics Aeronautical Systems poinformowała o przeprowadzeniu pierwszego lotu bezzałogowego samolotu MQ-1C Gray Eagle ER (Extended Range) z wykorzystaniem nowego oprogramowania kierowania MOSA (Modular Open Systems Approach) opracowanego na potrzeby US Army.
Powyższe wydarzenie miało miejsce 27 września w rejonie Fort Stewart w stanie Georgia. Program jest finansowany przez Departament Obrony Stanów Zjednoczonych i ma związek z chęcią rozwoju konstrukcji, która jest eksploatowana przez armię amerykańską. Celem programu jest przetestowanie nowych rozwiązań kierowania bezzałogowych aparatów latających, w tym automatyzacji procedury startu i lądowania, sprawdzenia różnych opcji sterowania lotem, a także kontroli sensorów pokładowych. Dodatkowo próby obejmuje nowe oprogramowanie o otwartej architekturze, które ma pozwolić na rozszerzenie możliwości kierowania statkiem powietrznym w rejonie działań operacyjnych. Poza General Atomics, która dostarczyła nowe oprogramowanie oraz terminale, w programie uczestniczą jeszcze inne (nie wymienione) podmioty.
Faza doświadczalna ma na celu przetestowanie nowych rozwiązań, które mają zostać wdrożone do produkcji wraz z nowym wariantem MQ-1 Gray Eagle (Gray Eagle 25M) – konstrukcja na dysponować nowymi terminalami wymiany informacji, oprogramowanie otwartej architektury, zmodyfikowanym modułem łączności, nowym silnikiem oraz podsystemem sterowania. Testy w locie zaplanowano na 2023 rok. Co ważne, GE-25M ma dysponować możliwością przenoszenia szerokiego wachlarza uzbrojenia precyzyjnego, co umożliwi współpracę z różnorodnymi platformami eksploatowanymi w US Army.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu