2 kwietnia koncern Airbus poinformował, że w zakładach serwisowych znajdujących się w Manching w Bawarii odbyła się uroczystość zakończenia prac obsługowych przy średnich samolotach transportowych Transall C-160 eksploatowanych przez Luftwaffe.
Ostatni egzemplarz, który przeszedł prace to maszyna o numerze taktycznym 50+88. Była to okazja do prezentacji w Manching C-160 50+40, który kilkanaście dni temu został zaprezentowany w okolicznościowym malowaniu stworzonym na cześć zbliżającego się końca służby samolotów tego typu w Luftwaffe. Zgodnie z obecnymi deklaracjami, ostatnie zostaną wycofane z eksploatacji pod koniec bieżącego roku. Nie będzie to koniec centrum serwisowego w Manching, gdzie obecnie prowadzone są prace obsługowe przy samolotach transportowych Airbus A400M Atlas oraz bojowych Panavia Tornado.
W przypadku samolotów Transall C-160. Luftwaffe zastępuje je obecnie przez średnie Airbus A400M Atlas (w linii znajduje się już 36 spośród 53 zamówionych przez Republikę Federalną Niemiec). Dodatkowym uzupełnieniem będzie sześć wielozadaniowych Lockheed Martin K/KC-130J Super Hercules, które będą eksploatowane przez wspólną niemiecko-francuską eskadrę stacjonującą w bazie Evreux-Fauville. Zgodnie z deklaracjami korporacji Lockheed Martin montaż pierwszych dwóch rozpoczął się już w zakładach producenta w Marietta.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
To tera wszystkie siły będą rzucone na A400 który psuje się notorycznie