29 czerwca koncern Airbus opublikował nowe informacje dotyczące rozwoju wielozadaniowego samolotu transportowego C295. W czerwcu zrealizowano pierwsze loty prototypu przebudowanego do wersji uderzeniowo-rozpoznawczej.
Według informacji przedstawionych przez producenta, pierwszy lot w pełni skonfigurowanego samolotu wykonano 20 czerwca. Maszyna przenosiła nowy wariant uzbrojenia podwieszanego (makiet gabarytowo-masowych), składający się z dwóch wyrzutni przeciwpancernych pocisków kierowanych (każda do czterech pocisków) oraz dwie bomby kierowane. Dodatkowo zmiany objęły zabudowę nowych osłon aerodynamicznych dla systemów obserwacyjno-rozpoznawczych oraz łączności. Pierwsze loty mają pozwolić na sprawdzenie charakterystyk aerodynamicznych oraz mechanicznych samolotu.
Zgodnie z informacjami maszyna otrzymała nowy zintegrowany system taktyczny, który pozwala na dowolne konfigurowanie samolotu z systemami uzbrojenia zgodnie z potrzebami potencjalnych klientów - mogą to być precyzyjne środki bojowe klasy „powietrze-ziemia”, zasobniki strzeleckie bądź boczne stanowisko z 27 mm działkiem automatycznym. Obecnie próby realizowane są we współpracy z przemysłem tureckim.
W ciągu lat Airbus zawarł umowy o współpracy z dostawcami uzbrojenia i wyposażenia pokładowego z różnych państw. Wśród nich można wymienić: Roketsan, Expal, Escribano, Equipaer, Rheinmetall oraz Nobles Worldwide i US Ordnance.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
W podobna koncepcja do PZL C-145 jeżeli US Special Force by go wybrało od niegp by sojusznicy zaczynali swoje analizy