To kolejny kamień milowy w rozwoju tej konstrukcji – prostszej, a jednocześnie bardziej ekonomicznej w porównaniu z oferowanym także przez grupę Leonardo M-346 Master. Pierwszy lot odbył się z, należącego do Grupy Leonardo, lotniska w Venegono Superiore, a za sterami samolotu zasiedli piloci doświadczalni Quirino Bucci i Giacomo Iannelli. Lot trwał pół godziny i zakończył się pełnym sukcesem. Zdaniem Quirino Bucciego maszyna zachowywała się „perfekcyjnie” spełniając nie tylko założone osiągi, ale także będąc łatwą w pilotażu, co jest szczególnie ważne w przypadku samolotu szkolnego. Wyposażony w pojedynczy silnik turbowentylatorowy M-345 powstał według wymagań na samolot niedrogi i ekonomiczny w eksploatacji. Maszyna ta powstała na bazie Aermacchi S-211 (jej pierwotne oznaczenie to M-311, ale zmieniono je z przyczyn marketingowych) i ma zastąpić we włoskich siłach powietrznych (Aeronautica Militare) samoloty MB-339, jako samolot dla pilotów, którzy przeszli selekcję i odbyli loty na samolotach z napędem tłokowym SF-260E/TP. M-345 mają także wejść na wyposażenie akrobacyjnego zespołu Aeronautica Militare - Frecce Tricolori. Producent liczy także na liczne zamówienia eksportowe, m.in. z kontynentu południowoamerykańskiego. Maszyna została wyposażona w nowoczesny Glass Cockpit z trzema wskaźnikami wielofunkcyjnymi i wskaźnikiem przeziernym (w przedniej kabinie). Płatowiec jest w stanie wytrzymywać przeciążenia w zakresie +7/-3,5 g i osiąga prędkość maksymalną do 780 km/h. W wersji szkolno-bojowej jego maksymalna masa startowa to 4,5 tony z czego jedną tonę może stanowić uzbrojenie.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu