23 września w pobliżu mostu Øresund, łączącego Danię i Szwecję doszło do kolizji rosyjskiej korwety z chłodnicowcem. Według dostępnych informacji nie doszło do poważniejszych uszkodzeń obu jednostek.
Według komunikatu władz duńskich, a także analizy ruchu statku dostępnej w aplikacjach AIS, do kolizji doszło w godzinach porannych - wśród przyczyn wymienia się czynniki pogodowe (mgłę), a także fakt, że okręt rosyjski płynął z wyłączonym systemem AIS, pozwalającym na obserwacje jego pozycji. Krótko po zdarzeniu w pobliżu statku Ice Rose (nr IMO 8311106, wprowadzony do służby w 1985 roku) pojawiły się duńskie i szwedzkie jednostki wojskowe oraz administracji morskiej. Według aktualnych informacji, statek w godzinach nocnych ma wejść do Göteborga. Dochodzenie, ze względu na fakt, że incydent miał miejsce na duńskich wodach, prowadzi administracja w Kopenhadze.
W przypadku jednostki rosyjskiej, wiadomo że uczestnikiem kolizji była korweta projektu 1331M Kazaniec, należąca do Floty Bałtyckiej Federacji Rosyjskiej. Najprawdopodobniej jednostka towarzyszyła tankowcowi Kola, który miał włączony system AIS i w czasie incydentu przebywał w pobliżu miejsca zdarzenia.
Jak informuje strona duńska, przedstawiciele administracji nie weszli na pokład rosyjskiego okrętu uczestniczącego w kolizji. Ministerstwo Obrony Rosji nie skomentowało dotychczas incydentu.
(Łukasz Pacholski) | Foto: Herve Guyomard |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu