23 października firma GE Aerospace ogłosiła plany zainwestowania ponad 130 mln USD w swoje zakłady zajmujące się konserwacją, naprawami i remontami (MRO – Maintenance, Repair and Overhaul) oraz naprawą podzespołów w Europie, do końca 2026 r.
Inwestycja ta jest częścią globalnego, wieloletniego planu wzrostu wydatków GE Aerospace w obszarze MRO – o miliard USD, który został ogłoszony na początku tego roku. Jej celem jest zapewnienie zakładom zajmującym się konserwacją, naprawami i remontami możliwości zaspokojenia rosnącego popytu na usługi w całej bazie zainstalowanych silników GE Aerospace i CFM International (CFM International to spółka joint venture 50/50 pomiędzy GE Aerospace i Safran Aircraft Engines). Inwestycja sfinansuje dodatkowe ogniwa testowe silników, nowy sprzęt i najnowocześniejszą technologię, w tym ulepszone techniki inspekcji wspomagane sztuczną inteligencją. Ulepszenia te mają na celu skrócenie czasu realizacji usług dla klientów i rozszerzenie możliwości naprawy komponentów w obiektach MRO należących do GE Aerospace.
Prezes i dyrektor generalny GE Aerospace, Commercial Engines and Services, Russell Stokes powiedział: Obiekty MRO w Europie odgrywają kluczową rolę w naszej globalnej sieci usług, a nowa inwestycja pomoże nam sprostać popytowi i zapewnić bezpieczne loty flot klientów. Koncentrujemy się na tworzeniu zdolności produkcyjnych i nowych możliwości, podkreślając tym samym nasze zaangażowanie w bezpieczeństwo, jakość i terminowość dostaw, nie tylko dla naszych klientów, ale dla milionów ludzi, którzy codziennie latają samolotami wyposażonymi w nasze produkty.
Największa część inwestycji zostanie przeznaczona na zaspokojenie rosnącego popytu na silniki CFM International LEAP, ponieważ floty samolotów wciąż się rozwijają i nabierają wieku. Obecnie w eksploatacji znajduje się ponad 3300 samolotów napędzanych silnikami LEAP, a w kolejce czeka ponad 10 000 dodatkowych silników. W nadchodzących latach przyczyni się to do znacznego zwiększenia globalnej floty komercyjnych linii lotniczych – o tysiące nowych maszyn.
Wiele z tych inwestycji jest efektem starań pracowników, którzy dążą do poprawy bezpieczeństwa, jakości, terminowości dostaw i kosztów za pośrednictwem FLIGHT DECK, opatentowanego przez GE Aerospace modelu operacyjnego LEAN – systematycznego, zorientowanego na klienta podejścia do prowadzenia działalności w celu dostarczania wyjątkowej wartości.
Część planowanego finansowania MRO w Europie ma na celu zwiększenie możliwości XEOS, spółki joint venture GE Aerospace i Lufthansa Technik (75/25) z siedzibą w Polsce – w Środzie Śląskiej koło Wrocławia. Obecnie zakład przechodzi reorganizację, aby skupić się wyłącznie na serwisowaniu silników LEAP, ponieważ zapotrzebowanie na remonty i naprawy floty z biegiem czasu rośnie.
Łączna wartość inwestycji w Europie do 2026 r. obejmuje: Wielka Brytania – około 75 mln USD (Nantgarw, Walia, zakład remontowy; Prestwick, Szkocja, zakład remontowy; Londyn, Anglia, zakład typu On-Wing, naprawy bez demontażu silnika); Polska – około 30 mln USD (Wrocław, zakład remontowy XEOS); Węgry – około 25 mln USD (Budapeszt, zakład naprawy podzespołów).
Przedsiębiorstwa MRO firmy GE Aerospace pomagają utrzymać w ruchu ponad 40 000 silników samolotów komercyjnych na całym świecie, w tym około 6800 silników komercyjnych działających w samej Europie. GE Aerospace zatrudnia ponad 12 500 osób w Europie, w tym ponad 5700 w Avio Aero. Usługi świadczone klientom przez GE Aerospace obejmują demontaż i ponowny montaż silników, konserwację, naprawę i inspekcję, a także testowanie.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu