27 czerwca Boeing poinformował o dostarczeniu do US Navy pierwszych dwóch wielozadaniowych samolotów bojowych rodziny F/A-18E/F Super Hornet o zakończonej modernizacji SLM (Service Life Modification).
Jak podkreśla producent, prace realizowano w St.Louis oraz San Antonio (po jednym z każdego z wymienionych lokalizacji). Maszyny wróciły do użytkownika przed zakładanym terminem. W ramach programu SLM samoloty F/A-18E/F Super Hornet otrzymują wyposażenie pokładowe zgodne ze standardem Block III, a przeglądy techniczne struktury płatowca umożliwiają wydłużenie resursu o 4000 godzin.
Dzięki realizacji prac F/A-18E/F Super Hornet mają dysponować możliwością efektywnego działania operacyjnego (przynajmniej) do połowy bieżącego wieku. Jednocześnie pozwoli na ujednolicenie wyposażenia – Boeing nadal dostarcza fabrycznie nowe F/A-18E/F Super Hornet Block III (przynajmniej do 2027 roku, kiedy zakończona zostanie realizacja ostatniego zamówienia złożonego przez Departament Obrony w marcu bieżącego roku). Następcami wszystkich mają być wielozadaniowe samoloty bojowe nowego pokolenia, które kryją się pod oznaczeniem F/A-XX.
Ze względu na skalę projektu oraz liczbę samolotów, które mają przejść proces modernizacji i wydłużenia resursów, poza zakładami Boeinga część z nich będzie przechodziła zabiegi w federalnym centrum obsługi lotnictwa morskiego, które mieści się w San Diego.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu