Spółka Arquus wystawia na Eurosatory'24 lekko opancerzony pojazd w układzie 4×4 nazwany MAV'RX, który określa jako pojazd pierwszoliniowy.
Pojazd ma niezależne zawieszenie i silnik o mocy 400 KM połączony z 7-biegową automatyczną skrzynią przekładniową. MAV'RX ma system centralnego pompowania kół i ogumienie z wkładkami run-flat. Wnętrze pojazdu nie oddziela przedziału załogi (dwie osoby) od przedziału piechoty/pasażerów (osiem). Arquus podkreśla wydajność systemu klimatyzacji (w opcji i/lub ogrzewania), co wskazuje pod jakimi szerokościami geograficznymi firma liczy na znalezienie nabywców wozu MAV'RX.
Wóz wyposażono w system komunikacji pojazdowej, dowodzenia i łączności klasy C4 Arquus Battlenet. Wóz MAV'RX może być uzbrojony w zdalnie sterowaną wieżyczkę lub lżejsze stanowisko uzbrojenia. Maks. masa wieżyczki może sięgać 1,5 t, a kaliber uzbrojenia nawet 30×173 mm, np. JCD CPWS z armatą 25 mm (wariant pokazany na Eurosatory'24) lub stanowisko Hornet RCWS. Wóz ma też układ filtracyjny i pokładowy system ppoż. Dopuszczalna masa pojazdu wynosi aż 19 t. Ładowność waha się w granicach 2,5–4 t w zależności od stopnia opancerzenia. Odporności tego nie podano, stwierdzając, że MAV'RX daje odporność balistyczną i przeciwminową. Wymiary (do linii stropu): dł. 6,98 m, szer. 2,55 m, wys. 2,73 m. MAV'RX może brodzić do 1,2 m, pokonywać rowy o szer. maks. 1 m i przeszkody pionowe do 0,5 m wysokości, a także pokonywać wzniesienia o nachyleniu 60% lub trawersować zbocza o nachyleniu 30%. (red.)
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu