Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Insitu prezentuje drona Integrator VTOL

Integrator VTOL to ciekawe dostosowanie sprawdzonej konstrukcji do nowych zadań bazujące na coraz większych możliwościach, jakie oferują systemy pionowego startu i lądowania. Fot. Insitu

3 kwietnia amerykańska firma Insitu będąca spółką córką koncernu Boeing zaprezentowała nowy system bezzałogowych samolotów Integrator Vertical Take-off and Landing (VTOL) na wystawie Navy League’s Sea-Air-Space Exhibition w National Harbor w stanie Maryland.

Integrator VTOL startuje pionowo z jednostek pływających lub lądu bez utraty ładowności, lub długotrwałości lotu. System składa się z dwóch części: elementu bazowego FLARES (Flying Launch and Recovery System) opracowanego przez Hood Tech oraz drona Insitu Integrator. Nie wymagając żadnych modyfikacji w samolocie, FLARES wykonuje normalne operacje startowe przy połowie otwartej przepustnicy, co pozwala na zachowanie znacznej kontroli i umożliwia wytrzymanie nawet silnych podmuchów wiatru oraz operowanie w rozrzedzonym powietrzu i przy większych ruchach pokładu okrętu.
Podczas operowania FLARES łączy się z aparatem Integratora i wznosi się wraz z nim w powietrze. Po osiągnięciu wymaganej wysokości, FLARES „rzuca się” do przodu przed zwolnieniem Integratora, pozwalając mu na wykonywanie normalnej misji obserwacyjnej dalekiego zasięgu. Po wypuszczeniu Integratora, FLARES wraca na pokład jednostki pływającej lub na ląd, aby oczekiwać na jego powrót.
Kiedy Integrator zbliża się do końca swojej misji, FLARES ponownie wzbija się w niebo z przymocowaną liną do odzyskiwania i wykorzystuje sprawdzoną metodę odzyskiwania opracowaną przez Insitu. Następnie FLARES opuszcza Integratora na pokład okrętu lub na lądowisko, aby zakończyć misję.
System Integrator VTOL został zaprojektowany tak, aby działał jako system przenośny, możliwy do stosowania na niewielkich pokładach jednostek pływających, oraz w trudnych warunkach wzburzonego morza i przy porywistym wietrze. Do operowania Integrator VTOL nie jest wymagany żaden stacjonarny sprzęt do startu i odzyskiwania, co zapewnia ekspedycyjną (statek-okręt, statek-ląd) przenośność i modularność zarówno sprzętu UAS, jak i ładunku, minimalizując wpływ na inne operacje lotnicze.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc