30 grudnia na stronach Kancelarii Sejmu opublikowano odpowiedź Ministerstwa Obrony Narodowej na interpelację grupy posłów Koalicji Obywatelskiej w sprawie zakupu na potrzeby Wojska Polskiego systemu zarządzania walką szczebla batalionu BMS Rosomak.
Powyższa interpelacja, autorstwa Joanny Frydrych, Zofii Czernow i Mirosławy Nykiel (Klub Parlamentarny Koalicja Obywatelska) została przesłana do MON w drugiej połowie listopada 2021 roku. Odpowiedzi udzielił, odpowiedzialny za kontakty z parlamentem, wiceminister Wojciech Skurkiewicz. Brzmi ona: uprzejmie informuję, że realizacja zadania dotyczącego pozyskania systemu zarządzania walką szczebla batalionu (SZWSB) w ramach programu ROSOMAK BMS, znajduje się na końcowym etapie negocjacji z wykonawcą – konsorcjum polskich podmiotów przemysłu obronnego, którego liderem jest Polska Grupa Zbrojeniowa S.A. Harmonogram dostaw komponentów, działających w środowisku SZWSB ROSOMAK BMS, do pododdziałów piechoty zmotoryzowanej, zostanie określony w umowie.
Przypomnijmy, w październiku 2016 roku Inspektorat Uzbrojenia ogłosił postępowanie dotyczące zakupu systemu dla pięciu batalionów piechoty zmotoryzowanej – docelowo kontrakt ma objąć instalację na około 4000 platformach bojowych. Jedynym podmiotem, który zgłosił się do postępowania zostało konsorcjum składające się z: Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A., PIT-RADWAR S.A., Wojskowych Zakładów Łączności Nr 1 S.A., Wojskowych Zakładów Łączności Nr 2 S.A., Rosomak S.A. oraz Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych. Pomimo tego, do dnia dzisiejszego nie doszło do podpisania umowy. W przeszłości zainteresowanie dostawą BMS wyrażali czołowi producenci krajowi: Grupa WB i TELDAT Sp. z o.o. sp.k.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Ten jeden z najpilniejszych programów modernizacji wojsk lądowych, który powinien być priorytetowo realizowany. Bardzo ważne jest aby oprócz KTO Rosomak także przyszłe BWP Borsuk oraz wszystkie czołgi podstawowe i nowe WZT, posiadały taki sam zunifikowany BMS nie wspominając o innych potencjalnych platformach a system ten powinien być w pełni kompatybilny z Topazem od lat używanym w linii.