Negocjacje w sprawie umowy, której wartość może oscylować w granicach 1,5 mld Euro, będą realizowane z konsorcjum ARGE K130, w skład którego wchodzą ThyssenKrupp Marine Systems, Nordseewerke oraz Lürssen Werft. Powyższy podmiot realizował prace przy pierwszej serii korwet i obecnie jest naturalnym partnerem do negocjacji.
Plany budowy drugiej transzy okrętów tego typu, zwiększające jednocześnie ich liczbę do dziesięciu, zostały upublicznione w październiku zeszłego roku. Powyższy plan to wynik pozytywnych doświadczeń eksploatacyjnych poza wodami ojczystymi – m.in. w stałych zespołach sił NATO, a także w operacjach na Morzu Śródziemnym. Według dostępnych danych jednostki, w nieco zmodyfikowanej konfiguracji, mają trafić do służby w latach 2019-23. Stanowią lokalną wariację projektu MEKO A-100, który zyskał już uznanie w Malezji, Izraelu oraz Polsce. W szeregach Deutsche Marine zastępują okręty rakietowe typu Gepard i stanowią uzupełnienie floty fregat rakietowych.
Pierwsza seria korwet charakteryzuje się wypornością 1840 ton, kadłubami o wymiarach 89x13,3x3,4 metrów, napędem składającym się z dwóch wysokoprężnych silników MTU, prędkością maksymalną 26 węzłów, zasięgiem 4000 mil morskich oraz załogą 65 osób. Uzbrojenie składa się z automatycznej armaty OTO Melara kalibru 76 mm, dwóch bezzałogowych stanowisk Rheinmetall MLG27, wyrzutni dla czterech pocisków przeciwokrętowych Saab RBS-15 Mk.3 oraz dwóch wyrzutni pocisków RAM. Dodatkowo na pokładzie znajduje się lądowisko dla średnich bądź ciężkich śmigłowców.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu