24 stycznia w Tarencie odbyło się VI Posiedzenie Komitetu Programowego OCCAR (Organisation Conjointe de Cooperation sur l'Armement, Międzynarodowa Organizacja Współpracy w dziedzinie Uzbrojenia) w sprawie budowy okrętów podwodnych 212NFS dla włoskiej Marina Militare.
Skupiono się na zaplanowanej okresowej aktualizacji programu, a także na podjęciu decyzji w sprawie kluczowych systemów. Jednym z głównych tematów spotkania był ważny krok w kierunku wdrożenia nowoczesnego systemu baterii litowych na okrętach podwodnych typu U212NFS (Near Future Submarines).
Prototyp komponentów baterii litowo-jonowych przeszedł odpowiednie testy wydajności i bezpieczeństwa, co stanowi kamień milowy na technicznej ścieżce ich wdrożenia na okrętach. Decyzja w tej sprawie odzwierciedla strategiczny ruch w kierunku przyjęcia bardziej zaawansowanych i zrównoważonych rozwiązań w zakresie magazynowania energii. Wyniki testów systemu baterii litowych przewidywały wyższą wydajność operacyjną okrętów podwodnych, przy jednoczesnej poprawie parametrów napędu i autonomiczności, ograniczeniu serwisu i zapewnieniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa na pokładzie.
Kolejnym kluczowym aspektem poruszonym podczas spotkania była prezentacja planu działania dotyczącego podpisania opcjonalnego aneksu uruchamiającego budowę czwartej jednostki NFS 4, wraz ze wsparciem logistycznym i serwisowym dla całej czwórki. Producentem okrętów jest włoska grupa stoczniowa Fincantieri. Poprzedni aneks do umowy głównej z wykonawcą, dotyczący produkcji trzeciego okrętu NFS 3, zawarto w maju ubiegłego roku, zaś miesiąc później ruszyła budowa NFS 2.
Włoska flota eksploatuje już cztery okręty typu U212A, które zbudowała w dwóch seriach stocznia Fincantieri S.p.A. w Muggiano koło La Spezii, we współpracy z niemieckim holdingiem thyssenkrupp Marine Systems GmbH, będącym licencjodawcą projektu. Projekt U212NFS jest rozwinięciem poprzedników.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu