23 lipca Wojska Lądowe Stanów Zjednoczonych Ameryki wskazały pięć firm i konsorcjów, które wezmą udział w konkursie dotyczącym zaprojektowania, budowy i rozpoczęcia produkcji opcjonalnie załogowego wozu bojowego (OMFV, Optionally Manned Fighting Vehicle), który ma zastąpić wysłużone, niemal 40-letnie bojowe wozy piechoty rodziny M2 Bradley i bojowe wozy rozpoznawcze M3.
Wśród konkurentów są: Rheinmetall Vehicles (w praktyce Team Lynx), BAE Systems (również we współpracy z innymi podmiotami), General Dynamics Land Systems, Oshkosh Defense (wspólnie z Hanwha Techwin) i mniej znana amerykańska firmę Point Blank Enterprises, która ogłosiła swój udział w postępowaniu pod koniec kwietnia br.
Wraz z wyborem konkurentów nastąpiło podpisanie kontraktów na opracowanie wstępnych projektów cyfrowych, łączna wartość pięciu umów wynosi 299,4 mln USD. Firmy mają 15 miesięcy na złożenie wstępnych koncepcji i rozpoczęcie dialogu technicznego z US Army na temat tego, co wojskowi „postrzegają jako wartość dodaną w ich koncepcjach”, jak powiedział gen. brygady Glenn Dean, dyrektor programowy bojowych pojazdów lądowych US Army. Faza ta ma na celu sprawdzenie samych koncepcji ewentualnych następców M2/M3. W tym czasie US Army zamierza dwukrotnie zaktualizować wymagania, tak by dokonać lepszej synchronizacji własnych oczekiwań z realnymi możliwościami przemysłu. W dalszych etapach ma nastąpić opracowanie szczegółowych projektów wozów, zbudowanie partii prototypowych i przeprowadzenie ich badań. W latach podatkowych 2022-2026 US Army zamierza wydać na ten cel aż 4,6 mld USD. Pieniądze te trafią do maksymalnie trzech firm, które w drugim kwartale roku podatkowego 2023 zostaną wskazane jako dostawcy partii prototypowych. Testy prototypów mają rozpocząć się w roku podatkowym 2026 i zakończyć rok później, tak aby umowa z docelowym producentem została podpisana w czwartym kwartale roku podatkowego 2027. Produkcja pełnoskalowa OMFV ma rozpocząć się w drugim kwartale roku podatkowego 2030. Równolegle US Army samodzielnie, siłami własnych laboratoriów i partnerów przemysłowych, opracuje otwartą architekturę elektroniczną do docelowego OMFV.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Podobnie jak w Australii walka roztrzygnie się między Lynxem a ciężkim niepływającym Koreańczykiem.
Dlaczego PGZ nie oferuje Borsuka?
Adam a masz Borsuka w ciężkim silnie opancerzonym wariancie jak mają Koreańczycy, też dla siebie mają pływający BWP, a na eksport przygotowali ciężki mocno opancerzony niepływający pojazd.