12 czerwca koncern Boeing poinformował, że zespół nadzorujący z ramienia Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych wydał wojskowy certyfikat zdatności do lotu dla odrzutowych samolotów szkolenia zaawansowanego Boeing T-7A Red Hawk.
Powyższa decyzja otwiera drogę do zapoczątkowania lotów przez maszyny seryjne, których montaż jest prowadzony od roku. Tym samym program może przejść do kolejnej fazy, czyli prób i ewaluacji, co z kolei ma umożliwić zapoczątkowanie dostaw seryjnych T-7A Red Hawk około 2025 roku. Zgodnie z obecnymi planami, tylko na potrzeby US Air Force planowany jest zakup 351 egzemplarzy, które pozwolą na zastąpienie obecnie eksploatowanych Northrop T-38C Talon.
Ważnym partnerem Boeinga jest koncern Saab, który dostarcza m.in. tylne sekcje kadłuba (docelowo będą produkowane w zakładach w West Lafayette w stanie Indiana). Początkowo Boeing zbudował dwa demonstratory technologii, które od samego początku reprezentowały standard produkcyjny (zrealizowały 500 lotów próbnych i doświadczalnych). Pierwszy egzemplarz przedseryjny został zaprezentowany w kwietniu ubiegłego roku.
Obok zamówienia ze strony US Air Force globalny rynek może wygenerować sprzedaż około 2000 maszyn – wśród zainteresowanych państw wymienia się obecnie m.in. Australię, Serbię oraz Szwecję. Obok wersji szkolenia zaawansowanego Boeing analizuje możliwość wdrożenia do produkcji i oferty odmiany bojowej, która mogłaby pozwolić na zastąpienie lekkich samolotów odrzutowych klasy MiG-21 czy F-5.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu