Koniec grudnia to okres, w którym kończą się programy produkcji wielozadaniowych samolotów bojowych Eurofighter Typhoon przeznaczonych dla kolejnych członków konsorcjum Eurofighter GmbH.
Po Wielkiej Brytanii, która odebrała ostatni egzemplarz 27 września bieżącego roku, także Niemcy i Hiszpanie odbierają ostatnie płatowce. W przypadku Luftwaffe, samolot o numerze taktycznym 31+53 został oblatany 17 grudnia – łącznie Republika Federalna Niemiec zamówiła 143 maszyny tego typu w trzech seriach produkcyjnych. Ostatni Typhoon dla Hiszpanii nosi natomiast rejestrację C.16-78 i został oblatany około 10 grudnia. Łącznie Madryt zamówił 72 samoloty tego typu. Spośród nich Niemcy stracili w wypadkach dwa egzemplarze (kolizja w powietrzu 24 czerwca 2019 roku), a Hiszpanie trzy.
Według obecnych planów Republika Federalna Niemiec planuje zakup kolejnych samolotów tego typu, które w strukturach Luftwaffe zastąpią płatowce należące do I serii produkcyjnej. Dodatkowo istnieje szansa, że Typhoony zastąpią także flotę samolotów bojowych Panavia Tornado – o to zamówienie konsorcjum Eurofighter GmbH rywalizuje z koncernem Boeing promującym na rynku niemieckim F/A-18E/F Super Hornet oraz E/A-18G Growler.
(ŁP) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu