4 maja stocznia Eastern Shipbuilding Group poinformowała, że 28 kwietnia w zakładach powyższego podmiotu zlokalizowanych w Panama City na Florydzie odbyła się uroczystość położenia stępki pod kuter patrolowy USCGC Argus. Jest to pierwsza jednostka typu Heritage, która zostanie zbudowana na zamówienie US Coast Guard.
W powyższym wydarzeniu, ograniczonym ze względów epidemiologicznych do minimum, wykorzystano sekcje denne śródokręcia jednostki. Jest to kolejne wydarzenie w życiu jednostki, która została formalnie zamówiona we wrześniu 2016 roku. W styczniu 2019 roku rozpoczęto proces palenia blach i montażu pierwszych sekcji. Według harmonogramu ma wejść do służby w 2022 roku i pozwolić na rozpoczęcie procesu zastępowania w US Coast Guard obecnie eksploatowanych kutrów patrolowych typów Famous oraz Reliance. Z tego też względu długofalowe plany USCG zakładają zamówienie na przynajmniej 25 jednostki nowego typu.
Obecnie stocznia Eastern Shipbuilding Group dysponuje zamówieniami na dwa pierwsze okręty oraz funduszami na rozpoczęcie prac przy trzeciej jednostce. Poza USCGC Argus rozpoczęto już proces palenia blach pod bliźniaczy USCGC Chase, który według planów wejdzie do służby w 2023 roku.
Pomimo historycznej klasyfikacji jako kuter, jednostki patrolowe typu Heritage będą miały wyporność około 4500 ton. Według projektu kadłub będzie mieć 110 metrów długości i 16 metrów szerokości. Wysokoprężny napęd pozwoli na osiągnięcie prędkości maksymalnej około 24 węzłów, a zapas paliwa ma pozwolić na przepłynięcie do 10000 mil morskich. Autonomiczność określono na 60 dni. Podobnie jak większe kutry typu Legend, także typ Heritage otrzyma zestaw uzbrojenia obejmujący automatyczną armatę Mk.110 kalibru 57 mm, bezzałogowe stanowisko ogniowe z armatą Mk.38 kalibru 25 mm, do sześciu wkm M2 Browning kalibru 12,7 mm. Na rufie przewidziano przestrzeń dla wielozadaniowego śmigłowca pokładowego MH-65 bądź MH-60R Seahawk.
(Łukasz Pacholski) | Foto: Eastern Shipbuilding Group |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu