18 czerwca Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej w Kutnie poinformował o podpisaniu umowy z Wojskowymi Zakładami Lotniczymi Nr 2 S.A. w Bydgoszczy w sprawie realizacji usługi naprawy głównej kolejnej partii silników TW2-117A/AG.
Powyższa umowa została zawarta 14 czerwca i ma całkowitą wartość 20,6 mln PLN. Zgodnie z upublicznioną dokumentacją, warszawski oddział WZL Nr 2 S.A. zrealizuje usługę naprawy głównej ośmiu TW2-117A/AG w latach 2024-25. Powyższe silniki stanowią jednostki napędowe śmigłowców rodziny Mi-8 oraz Mi-14, które są eksploatowane w Wojsku Polskim. W udzieleniu zamówienia zastosowano procedurę negocjacji z wybranym oferentem, co jest związane z faktem, że WZL Nr 2 S.A. (po przejęciu WZL Nr 4 S.A.) stały się właścicielem dokumentacji techniczno-remontowej napraw głównych silników powyższego typu. Dodatkowo, wcześniej realizowane prace oraz kompetencje gwarantują realizację prac zgodnie z wysokimi standardami.
Obecnie śmigłowce rodziny Mi-14 zbliżają się do końca okresu eksploatacji w Brygadzie Lotnictwa Marynarki Wojennej – maszyny zostaną zastąpione przez cztery Leonardo AW101. Nie można wykluczyć, że Ministerstwo Obrony Narodowej będzie kontynuować zakupy w celu zrealizowania procesu pełnego przezbrojenia jednostki w Darłowie. W przypadku rodziny Mi-8 – stanowią one jeden z fundamentów działań jednostek aeromobilnych. Także w tym przypadku Ministerstwo Obrony Narodowej ma podjąć decyzje o wyborze następcy – w grę wchodzą m.in. Leonardo AW101 oraz Boeing CH-47F Chinook Block II. Pomimo tego, nadal, krajowy przemysł będzie wspierać eksploatację obecnie eksploatowanych wiropłatów.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu