4 września Departament Obrony Stanów Zjednoczonych oraz General Electric podpisali umowę w sprawie produkcji i dostaw kolejnej partii silników T408-GE-400 przeznaczonych dla ciężkich śmigłowców transportowych CH-53K King Stallion.
Wrześniowy kontrakt, o wartości 143,6 mln dolarów, zakłada produkcję III serii wstępnej powyższych jednostek napędowych. Łącznie seria obejmie 27 silników, a także wsparcie logistyczne i pakiet części zamiennych. Całość ma zostać zrealizowana do końca 2022 roku – każdy śmigłowiec CH-53K King Stallion jest napędzany przez trzy T408-GE-400, ma on moc 7500 KM.
Zakup silników to element programu uruchamiania produkcji seryjnej CH-53K King Stallion, w sierpniu koncern Lockheed Martin otrzymał wstępne zlecenie dotyczące rozpoczęcia prac przy IV serii wstępnej, a obecnie prowadzone są prace montażowe przy dwunastu seryjnych płatowcach II oraz III serii – te maszyny mają zostać dostarczone do końca 2023 roku i umożliwić rozpoczęcie działań operacyjnych przez pierwszą jednostkę US Marine Corps.
Obok realizacji wieloletniego programu budowy około 200 egzemplarzy seryjnych CH-53K King Stallion jest także oferowany na eksport, wśród pierwszych (potencjalnych) klientów wymienia się Izrael oraz Republikę Federalną Niemiec.
(ŁP) | Foto: Lockheed Martin |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu