Według materiału serbskiej telewizji RTS z 16 marca, serbska spółka Jugoimport SDPR zawarła umowę z jednym z państw Azji na dostawy kołowych transporterów opancerzonych Lazar 2 w układzie 8×8. Nie podano informacji, jakie to państwo (choć niektórzy komentatorzy spekulują na temat Bangladeszu lub Mjanmy) i ile pojazdów miałoby zostać dostarczonych, kiedy i za jaką kwotę.
ukraina ma
Lazar 2 to kołowy transporter opancerzony masie do 28 ton. Bazowa ochrona balistyczna pojazdu odpowiada poziomowi 2 wg normy STANAG 4569A (można ją podnieść do poziomu 4), zaś przeciwminowa poziomowi 2a/2b wg normy STANAG 4569B (można zwiększyć do 3a/3b). Wóz napędzany jest silnikiem Cummins ISM500 o mocy 368 kW/500 KM, który pozwala mu rozwijać prędkość do 100 km/h na szosie. Zasięg wynosi 800 km. Uzbrojenie wozu umieszczone jest w zdalnie sterowanym stanowisku. W przypadku prototypowego wozu jest to wieża z 30 mm armatą szybkostrzelną M86 sprzężoną z 7,62 km M86, opcjonalnie może być dozbrojona w przeciwpancerne pociski kierowane. Wieża wyposażona jest w nowoczesny system kierowania ogniem. W wariancie pojazdu wsparcoa Lazar 2 może być uzbrojony w zdalnie sterowane stanowisko z karabinem maszynowym. Liczba przewożonych żołnierzy wynosi do 12 (dwóch-trzech członków załogi i 9 lub 10 żołnierzy desantu).
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Serbski przemysł zbrojeniowy działa bardzo prężnie żyje z eksportu, a o ich przebojowości świadczy udział kołowej.haubicy Nora B-52 w testach dla US Army.
Można mówić wiele różnych rzeczy ale fakt jest taki, że tak mały i nie bogaty kraj jak Serbia w eksporcie własnego uzbrojenia bije solidnie nasz 38 milionowy kraj o dużo większym budżecie i PKB. Widać że jakimś zewnętrznym siłom istotnie zależało aby zlikwidować duży potencjał naszego przemysłu. Gdyby rozwijano i unowocześniano polskie firmy przemysłowo- technogiczne to ziś bylibyśmy jedną z potęg gospodarczych Europy.