14 listopada Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej w Kutnie poinformował o unieważnieniu postępowania w sprawie udzielenia zamówienia w sprawie modyfikacji urządzeń IFF zainstalowanych na samolotach transportowych M-28 eksploatowanych w Siłach Powietrznych.
Procedura w sprawie udzielenia zamówienia była prowadzona w trybie negocjacji bez uprzedniej publikacji zaproszenia do ubiegania się o zamówienie. Było to związane z faktem, że zamawiający przeprowadził analizę rynku w wyniku której ustalono, że jednym podmiotem uprawnionym do realizacji usługi są należące do korporacji Lockheed Martin Polskie Zakłady Lotnicze Sp. z o.o. w Mielcu. Powyższa spółka dysponuje zdolnościami technicznymi oraz wyłącznymi prawami autorskimi do dokumentacji technicznej samolotów w wersji M-28B/PT GC.
Zgodnie z ujawnioną treścią ogłoszenia, kluczowym elementem miała być modyfikacja urządzeń systemu „swój-obcy” do standardu Mark XIIA. Wykonawca, w latach 2011-13, dostarczył do Sił Powietrznych osiem egzemplarzy w wersji M-28B/PT GC, które stacjonują w 8. Bazie Lotnictwa Transportowego w Krakowie. Są to najnowsze maszyny rodziny M-28 w strukturach polskiego lotnictwa wojskowego.
Ostatecznie procedura została zamknięta – stosowna dokumentacja została upubliczniona 13 listopada bieżącego roku. Powód tego kroku nie został wyjaśniony przez zamawiającego.
Samoloty rodziny M-28 stanowią ważną część lotnictwa wojskowego w Polsce. Obok odmiany transportowej w linii znajdują się także wersje patrolowe oraz dozoru ekologicznego. W zakresie przewozu, są uzupełnieniem dla większych Airbus C-295M oraz Lockheed Martin C-130E/H Hercules.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu