13 maja koncern Boeing poinformował o przeprowadzeniu montażu kadłuba pierwszego seryjnego egzemplarza samolotu T-7A Red Hawk. Jak wskazuje komunikat producenta, procedura połączenia dwóch części trwała jedynie 30 minut, co stanowi rekord.
Według Boeinga zastosowanie nowoczesnych metod projektowych pozwoliło na zaoszczędzenie 95% czasu, który był potrzebny w przeszłości do tego typu operacji. Co ważne, ogonowa część kadłuba została wyprodukowana przez kluczowego partnera programu T-7A Red Hawk – szwedzki koncern Saab, który dostarczył ogonową część w połowie kwietnia. W zakładach w St. Louis połączono ją z częścią dziobową. Po ukończeniu egzemplarz będzie służył do naziemnych testów zmęczeniowych, które mają potwierdzić założenia projektowe. Zgodnie z planem, jeszcze w tym roku, produkcja obu sekcji kadłuba będzie odbywać się wyłącznie w Stanach Zjednoczonych – przedniej część w St. Louis, a ogonowej w zakładach Saaba w West Lafayette w stanie Indiana.
W ciągu najbliższych lat Boeing i Saab mogą liczyć na zamówienie do 361 egzemplarzy seryjnych, które mają zastąpić w US Air Force obecnie eksploatowane samoloty Northrop T-38 Talon. Pozwoli to na unowocześnienie procesu szkolenia pilotów wielozadaniowych samolotów bojowych 5. generacji. Obok zamówienia ze strony Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych Boeing oraz Saab liczą także na produkcję eksportową. Obecnie wśród pierwszych, potencjalnych, klientów wymienia się Australię i Serbię. Co ciekawe, powyższe grono wkrótce może zostać powiększone o Szwecję, gdzie władze rozpoczęły proces analityczny związany z planowanym zastąpieniem obecnie eksploatowanych samolotów szkolno-treningowych Saab 105.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Dla Red Hawka przyszłość to wersja bojowa która uzupełni F-35.