25 kwietnia w Rostocku położono stępkę drugiego zbiornikowca typu 707 dla Niemieckiej Marynarki Wojennej.
Uroczystość miała miejsce w stoczni Neptun Werft w Rostocku, która wchodzi w skład Meyer Group. Dwa nowe zbiornikowce paliwowe typu 707 (Betriebsstofftransporter der Klasse 707) dla Deutsche Marine są budowane przez NVL Group (główny wykonawca; dawniej Fr. Lürssen Werft) we współpracy z Meyer Group. Para okrętów nowej generacji zastąpi dwa stare i wyeksploatowane zbiornikowce (zaadaptowane ze statków cywilnych) Rhön A 1443 i Spessart A 1442 typu 704, będące w kampanii od 1977 roku. Ich dalsze użycie operacyjne generuje znaczne wydatki, jak też ma ograniczenia. Z powodu jednoposzyciowej konstrukcji, niespełniającej wymogów ochrony środowiska, Rhön i Spessart nie mogą cumować w niektórych portach. Nowe jednostki będą pozbawione tych wad.
Zbiornikowce paliwowe typu 707 są budowane, po czym będą przetestowane przez Neptun Werft. Jako generalny wykonawca, NVL Group jest odpowiedzialna za zarządzanie projektem, specyficzne dla okrętów wojennych części i systemy platformy, a także dostawy gotowych jednostek. Mają one nastąpić w 2025 roku. Okręty będą kosztowały 870 mln EUR.
Jednostki typu 707 są większe od swoich poprzedników. Mają długość 173 m i 20 000 ton, ale pomimo swoich rozmiarów i wyporności, dzięki układowi napędowemu, osiągną prędkość maksymalną 18 węzłów i zasięg do 8000 mil morskich. Obydwa nowe okręty są zabezpieczone przed skutkiem użycia środków masowego rażenia, otrzymają lądowisko dla śmigłowca i mają możliwość zabrania ponad 12 000 metrów sześciennych paliwa lotniczego i oleju napędowego. Dzięki zainstalowanym systemom oczyszczania wód balastowych i nowoczesnemu oczyszczaniu spalin, zbiornikowce będą mogą być również eksploatowane zgodnie z obowiązującymi normami środowiskowymi. Załogi każdego z nich będą liczyły 42 osoby, z możliwością zabrania na pokład dodatkowych 23 ludzi.
Stępkę prototypu położono w sierpniu 2023 roku.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu