2 grudnia koncern Airbus poinformował, że w Hiszpanii rozpoczęły się próby w locie wielozadaniowego samolotu bojowego Eurofighter wyposażonego w stację radiolokacyjną Captor-E, która jest wyposażona w antenę typu AESA.
Próby w locie są związane z potrzebami hiszpańskiego lotnictwa, które ma otrzymać dwadzieścia fabrycznie nowych samolotów Eurofighter w ramach programu Halcon. Maszyny mają reprezentować standard Tranche 4. Dodatkowo, w ramach procesu modernizacji, przynajmniej pięć egzemplarzy standardu Tranche 3A zostanie zintegrowanych z nowymi radarami. Poza maszynami hiszpańskimi, stacje Captor-E Mk 1 trafią do Luftwaffe – mowa o nowych samolotach Eurofighter Tranche 4 zamówionych w ramach programu Quadriga oraz modernizacji eksploatowanych maszyn Tranche 2 oraz 3A.
Stacja radiolokacyjna Captor-E Mk 1, według deklaracji producenta, charakteryzuje się dużym zasięgiem poszukiwania i jednoczesnego śledzenia dużej liczby celów powietrznych. Jest jednym z najnowocześniejszych radarów produkowanych przez przemysł zachodni i ma zwiększyć możliwości operacyjne wielozadaniowych samolotów bojowych Eurofighter. Poza wersją Mk 1, jednocześnie, prowadzone są także prace nad odmianą Mk 2, która została wybrana przez Wielką Brytanię dla swoich maszyn tego typu. W obu przypadkach uzupełnieniem możliwości stacji wyposażonych w anteny typu AESA jest optoelektroniczny system obserwacyjno-celowniczy Pirate.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu